پس از دوری چهارساله از تیم ملی به امید کسب سهمیه المپیک به ایتالیا می‌روم

شمشیرباز اصفهانی گفت: اگر در مسابقات جام جهانی صاحب امتیاز شویم می‌توانیم سهمیه المپیک را به دست آوریم و امیدوارم پس از دوری چهار ساله از تیم ملی به این هدف برسم.

محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد حضورش در مسابقات جام جهانی شمشیربازی ایتالیا، اظهار کرد: مسابقات جام جهانی شمشیربازی اسلحه اپه مردان در بخش انفرادی و تیمی از روز جمعه ۲۶ آبان ماه به مدت سه روز در ایتالیا مهد شمشیربازی دنیا برگزار می‌شود و از سطح بالایی برخوردار است و تمام کشورهایی که در شمشیربازی صاحب سبک هستند در این مسابقات حضور دارند.

وی ادامه داد: مسابقات جام جهانی شمشیربازی آزاد است و در اصل یک کاپ جهانی محسوب می‌شود که هر کشور می‌تواند به تعداد نامحدود شمشیرباز برای حضور در این تورنمنت معرفی کند و ایران تنها چهار شمشیرباز برای شرکت در این رقابت‌ها دارد.

شمشیرباز اصفهانی خاطرنشان کرد: اروپا مهد شمشیربازی است و شمشیربازان کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه و اوکراین خیلی قوی هستند. فکر می‌کنم حدود ۳۰۰ شمشیرباز در بخش انفرادی و نزدیک به ۳۰ تیم در تورنمنت جام جهانی اسلحه اپه ایتالیا حضور داشته باشند.

رضایی افزود: در این رقابت‌ها در صورتی که هر شمشیرباز بتواند از جدول روز اول صعود کند می‌تواند روزهای دیگر هم به رقابت خود ادامه دهد، در غیر اینصورت از مسابقات حذف می‌شود.

وی اشاره کرد: سومین بار است در مسابقات جام جهانی شرکت می‌کنم. به دلیل برخی مشکلات شخصی چهار سال از تیم ملی دور بودم اما مجدداً به تمریناتم در تیم ملی برگشتم و خوشبختانه توانستم جایگاهم را حفظ کنم. در حال حاضر هم در اسلحه اپه در رتبه‌بندی کشوری اول هستم.

شمشیرباز اصفهانی افزود: مدال‌آوری در اسلحه اپه و قرار گرفتن در بین چهار نفر اول دنیا سخت است چراکه تعداد شمشیربازان خیلی زیاد است. همین که بتوانیم از جدول روز اول صعود کنیم و حذف نشویم و رتبه خوبی را کسب کنیم هم خیلی خوب است.

رضایی اضافه کرد: در صورتی‌که در مسابقات جام جهانی امتیاز کسب کنیم می‌توانیم سهمیه ورود به المپیک را هم به دست آوریم. با توجه به تمرینات زیادی که داشتیم با امید کسب نتیجه به جام جهانی می‌رویم.

کد خبر 328071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.