سوارکاران استقامتی ایران در «جام نقش‌جهان» به میدان می‌روند

قائم‌مقام هیأت سوارکاری استان اصفهان گفت: مسابقات کشوری سوارکاری استقامت «جام نقش جهان» روز پنجشنبه با حضور سوارکارانی از ۹ استان‌ برگزار می‌شود.

مسعود محکم‌کار در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد برگزاری مسابقات کشوری سوارکاری استقامت «جام نقش جهان» در اصفهان، اظهار کرد: رقابت‌های کشوری سوارکاری استقامت برای دومین‌ بار در کشور برگزار می‌شود که اصفهان برای اولین‌بار میزبانی این تورنمنت را برعهده دارد. دور اول این رقابت‌ها ۲ سال گذشته در کرمان برگزار شد.

 وی ادامه داد: نتایج شرکت‌کنندگان در این تورنمنت در رنکینگ جهانی ثبت می‌شود و سوارکاران با حضور در این مسابقات عضو رنکینگ جهانی سوارکاری استقامت می‌شوند.

قائم‌مقام هیأت سوارکاری استان اصفهان گفت: مهلت ثبت‌نام سوارکاران تا روز گذشته بود. ۴۲ سوارکار از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، البرز، تهران، لرستان، خوزستان، اصفهان، مرکزی و بوشهر برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که ۱۵ نفر از این تعداد سوارکار خانم هستند و از استان اصفهان چهار سوارکار آقا در مسابقات حضور دارند.

محکم‌کار ادامه داد: مسابقات کشوری سوارکاری استقامت «جام نقش جهان» یکی از مسابقات مهمی است که رنکینگ آن در انتخابی تیم ملی نیز تأثیر زیادی دارد.

رییس ستاد برگزاری مسابقات سوارکاری استقامت «جام نقش جهان» تصریح کرد: اسب‌ها از امروز اجازه ورود در محل مسابقه را دارند. فردا (چهارشنبه) کلاس توجیهی و آموزشی برگزار می‌شود و آغاز مسابقات نیز از ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه خواهد بود و تا بعدازظهر ادامه خواهد داشت که سوارکاران باید مسافت ۱۱۰ کیلومتری جاده اصفهان- شهرضا در منطقه کلاه قاضی را طی کنند.

قائم‌مقام هیأت سوارکاری استان اصفهان خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه ساعت ۸ شب فردا چهارشنبه ۲۴ آبان ماه با حضور نایب رییس فدراسیون سوارکاری، ناظر و نماینده فدراسیون جهانی سوارکاری، رییس کمیته استقامت فدراسیون، رؤسای هیأت‌های سوارکاری شهرستان‌ها و جمعی از مسئولان استانی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: به ازای هر ۱۰ شرکت‌کننده به یک سوارکار جایزه تعلق می‌گیرد که با توجه به اینکه ۴۲ شرکت‌کننده در این مسابقات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند به پنج نفر اول این رقابت‌ها جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

کد خبر 327875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.