جشنواره «شید» برگزیدگانش را شناخت

دومین دوره جشنواره فیلم «شید» یکشنبه شب پس از نمایش آخرین فیلم در سینما آنجلیکا شهر دالاس امریکا، به کار خود پایان داد.

به گزارش ایمنا، در اختتامیه این جشنواره فیلم‌های «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده و «زرد» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده منتخب های مردم شدند.  

هدیه تهرانی برای «اسرافیل»، نیکی کریمی برای «آذر» و ساره بیات برای فیلم «زرد» نامزدهای بخش بهترین بازیگر نقش اول زن بودند که از میان نیکی کریمی تندیس کلوزآپ و لوح تقدیر بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.  

از بین سه نامزد پخش بهترین بازیگر نقش اول مرد محسن تنابنده جایزه این بخش را از آن خود کرد. در این بخش نوید محمدزاده برای بازی در «بدون تاریخ، بدون امضا»، محسن تنابنده برای «فراری» و پژمان بازغی برای بازی در «اسرافیل» نامزد بودند.  

تندیس کلوزآپ بهترین کارگردان و لوح تقدیر به وحید جلیلوند برای فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» رسید. در این بخش محمد حمزه‌ای برای «آذر»، وحید جلیلوند برای «بدون تاریخ، بدون امضا» و  آیدا پناهنده برای «اسرافیل» نامزد بودند.

«آذر» نیکی کریمی نیز بهترین فیلم دومین دوره جشنواره امسال شد.  

جشنواره پارسی زبان فیلم «شید» توسط مؤسسه توزیع و پخش شیدفیلم هر سال در ایالت تگزاس شهر دالاس در آمریکا برگزار می‌شود.

اولین دوره این جشنواره با هدف معرفی استعدادهای درخشان سینمای معاصر ایران و هنرمندان فارسی‌زبان دنیا از ۲۷ می تا سی‌ام همان ماه در سال ۲۰۱۶، با حضور ۹ فیلم از سینمای ایرانو دومین دوره آن نوامبر سال ۲۰۱۷ با ادای دین به عباس کیارستمی برگزار شد.

کد خبر 327767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.