آمادگی فرودگاه شهیدبهشتی اصفهان برای کمک به مناطق زلزله‌دیده

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان گفت: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی برای هرگونه کمک به منظور امدادرسانی به مناظق زلزله زده غرب کشور آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن امجدی، با تسلیت به بازماندگان زلزله شب گذشته در استان های غرب کشور، در تماسی با مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانداری اصفهان از آمادگی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در عملیات امداد رسانی و کمک به مناطق آسیب‌دیده ناشی از زلزله خبر داد.

گفتنی است؛ زلزله ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ماه استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد. محل وقوع استان کرمانشاه حوالی ازگله و در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و در عمق ۱۱ کیلومتری زمین روی داده است. همچنین پس لرزه هایی به بزرگی ۴.۶ و ۴ ریشتر این منطقه را لرزاند که همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به‌عنوان کمکی و معین ۹۰ درصد فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود. موقعیت جغرافیایی و همجواری اصفهان با ۹ استان و قرارگیری در مرکز کشور و معین بودن آن برای بیشتر فرودگاه‌ها سبب  شده تا قالب پروازها در شرایط خاص به‌عنوان کمکی از فرودگاه اصفهان استفاده کنند.

کد خبر 327625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.