مشکلات بانکی را به حداقل ممکن می رسانیم

استاندار اصفهان گفت: مدیریت استان تلاش خواهد کرد که مشکلات بانکی را به حداقل ممکن برساند چرا که اگر رشد اقتصادی داشته باشیم رضایت مردم فراهم خواهد شد و بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محسن مهرعلیزاده در دیدار روسای بانک های استان، اظهار داشت: استان اصفهان از بعد اقتصادی یکی از استان های سرآمد کشور است و پس از تهران رتبه دوم را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه میزان مصارف و منابع بانک های استان بالاست، افزود: اصفهان بعنوان استانی صنعتی و پرتلاش و الگو در کشور مطرح است و اگر فعالیتی کند داشته باشد کشور هم با کندی مواجه می شود و اثر آن در کشور مشاهده خواهد شد و اگر بانک های استان بتوانند در توسعه اقتصادی کشور نقش آفرینی کنند نتیجه آن در کل کشور مشاهده خواهد شد.

استاندار اصفهان، حفظ اشتغال و جایگاه تولید و اقتصاد استان و همچنین پرچمدار بودن و الگو بودن در کل کشور را حائز اهمیت خواند و بیان داشت: محبوبیت و اهمیت بانک ها در این خصوص بالاست.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دو سال گذشته در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکید فراوان داشتند، افزود: ایشان به صورت ویژه بر تولید و اشتغال تاکید داشتند و دغدغه ی اصلی ایشان اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم است و دغدغه اصلی دولت هم مسائل اقتصادی اشتغال و مشخصا وضعیت بانک ها است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه مخالفین کشور در دنیا بر روی مسائل اقتصادی و تبادلات بانکی فشار وارد می کنند و به قول خودشان تحریم های هوشمندانه علیه ایران به کار می گیرند، افزود: در این راستا نقش بانک ها بسیار مهم است.

وی افزود: اگر مسائل استانی به نحو مطلوب پیش رود الگویی برای کل کشور خواهد بود و مدیران بانکی باید بعنوان شخصیت الگو برای کل کشور فکر کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در مقطعی از تاریخ و رشد اقتصادی قرار داریم که به ناچار با مشکلاتی مواجه هستیم؛ افزود: دو راه حل برای مواجه با این مشکلات وجود دارد یکی اینکه در سطح استان از مسئولین سیستم نظارتی خواسته شود که همراهی بیشتری داشته باشند و یا موارد در جلسه ای با سیستم های نظارتی مورد به مورد بررسی شود و در جهت توسعه اشتغال و رفع موانع تولید اقدام شود.

مهرعلیزاده افزود: باید در کمیته ها مشکلات و مغایرت های قوانین رصد شود و راه حل های قانونی برای رفع این موانع مشخص و احصا شود و با توجه به تاثیر استان اصفهان؛ این اقدامات در سطح کشور پیگیری خواهد شد.

وی اعلام آمادگی کرد که پیشنهادات مبنی بر اصلاح قوانین را از مسئولین کشوری پیگیری کند و ادامه داد: باید با کمک یکدیگر بتوانیم به آنچه شایسته اصفهان است دست یابیم و در این راستا سرمایه گذاری های جدید، تکیه بر بخش خصوصی و منابع مردم و حمایت بانک ها باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اصفهان با بیان نسبت مصارف به منابع بانک های دولتی و خصوصی، افزود: بخش خصوصی چابک است و انتظار بیشتری از آن ها می رود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان تلاش خواهد کرد که مشکلات بانکی را به حداقل ممکن برساند چرا که در مقطعی قرار داریم که همه به کمک ما خواهند آمد و همه متوجه هستند که اگر رشد اقتصادی داشته باشیم رضایت مردم فراهم خواهد شد و بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

کد خبر 327561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.