شمار مجروحان زلزله شب گذشته غرب کشور به ۱۶۸۶ تن رسیده است

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شمار مصدومان و مجروحان زلزله شب گذشته در مناطق مرزی کشور به ۱۶۸۶ تن رسیده است که بیشتر آنان به صورت سرپایی مداوا شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از ایرنا، بهنام سعیدی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم مناطق زلزله زده غرب کشور افزود: تعدادی کمی از این مصدومان از استان ایلام و بیشتر آنان از مناطق مختلف استان کرمانشاه هستند.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تا کنون طبق گزارش ها ۱۶۴ تن بدنبال زلزله شب گذشته جان باخته اند، اظهارکرد: بسیاری از راه هایی که شب گذشته مسدود بود و دسترسی به برخ مناطق مانند سرپل ذهاب میسر نبود، بازگشایی شده است و بالگردها هم به این مناطق برای کمک به مردم زلزله زده اعزام شده اند.

سعیدی درباره اینکه آیا برق این مناطق وصل شده یا همچنان قطع است، گفت: در حال تلاش برای اتصال برق هستند ودر برخی مناطق این کار انجام شده است.

شب گذشته در فاصله ساعت ۲۱ تا ۲۲ مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگای ۷.۳ ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند. همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.

کد خبر 327552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.