مدل غیرحجمی تعرفه سرویس‌های ثابت اینترنت تصویب شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: مدل غیر حجمی تعرفه سرویس های ثابت اینترنت در کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی به تصویب رسیده است و تا ۲ روز دیگر جزئیات آن اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محمدجواد آذری جهرمی روز یکشنبه در صفحه اینستاگرام خود با اعلام این خبر نوشت: پس از ۲ ماه کار فشرده و انجام مطالعه های اقتصادی و مذاکره با اپراتورها و نیز جمع بندی نظرهای کاربران، امروز و در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات، مدل غیرحجمی تعرفه سرویس های ثابت به تصویب رسید.

آذری جهرمی به مردم وعده داد، جزئیات این طرح تا دو روز آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

گفتنی است؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سیزدهم شهریورماه امسال با انتشار عکسی از دستفروشی صفحه های فشرده حاوی فیلم در کنار خیابان، در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: عزم ما برای اصلاح نظام تعرفه اینترنت جدی است.

سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران(رگولاتوری) هیجدهم شهریور از در دستور کار قرار گرفتن بررسی نظام تعرفه اینترنت مطابق با خواسته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گفته حسین فلاح جوشقانی، رگولاتوری مطالعه درباره چگونگی اصلاح نظام تعرفه ای اینترنت را در دستور کار دارد که پس از مطالعه کامل و بررسی های کارشناسی، نتایج آن به کمیته تنظیم مقررات و ارتباطات اعلام می شود.

کاهش تعرفه اینترنت و افزایش سطح دسترسی عموم به این خدمت، از دستاوردهای دولت تدبیر و امید به شمار می رود به شکلی که در دولت یازدهم در ۲ مرحله تعرفه اینترنت حدود ۵۰ درصد کاهش یافت و با هم کدسازی، هزینه تلفن ثابت بویژه در شهرهای کوچک نیز پایین آمد.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نرخ اینترنت ثابت در سال ۱۳۹۲ برابر ۳۴ هزار و ۲۸۷ ریال بود که اکنون به ۱۵ هزار و ۴۰۰ ریال رسیده است.

به نقل از ایرنا/

کد خبر 327436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.