۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
سفر ظریف به فیلیپین

وزیر امور خارجه امروز برای امضای سند همکاری و پیمان مودت با کشورهای عضو اتحادیه آ.س. آن به فیلیپین می رود.

به گزارش ایمنا، هدف از سفر ظریف به مانیل، امضای سند همکاری و پیمان مودت میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه آ.س. آن و همچنین دیدار و گفتگو با تعدادی از مقامات این اتحادیه است. «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» که بیشتر با نام اختصاری «آ.سه‌.آن» شناخته می‌شود، یک سازمان بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در آسیای جنوب شرقی است. این سازمان در ۸  اوت ۱۹۶۷ توسط تایلند، اندونزی، مالزی، سنگاپور و فیلیپین برای همبستگی علیه گسترش کمونیستها در ویتنام و شورش‌های درون مرزهای خود این کشورها تأسیس شد.

پس از نشست بالی در ۱۹۷۶ این سازمان بیشتر به سیاست همکاری اقتصادی روی آورده است و سایر کشورها (منجمله خود رژیم کمونیست در ویتنام) عضو آن شده‌اند. اعضای این انجمن سالانه جلسه دارند.

سال گذشته محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در نامه‌ای به همتایان خود در 10 کشور آ.سه.آن و دبیر کل آن علاقمندی ایران برای الحاق به پیمان مودت را ارسال کرد و وزیران امور خارجه اندونزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، ویتنام، برونئی، لائوس، مالزی، میانمار و کامبوج در چهل و نهمین اجلاس خود که به میزبانی لائوس برگزاری شد، با پیوستن کشورمان به پیمان مودت و همکاری آ.سه.آن (تاک) موافقت کردند.

کد خبر 327198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.