کمتر از ۱۰ درصد احزاب کشور فعال هستند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: حدود ۲۵۰ حزب در کشور داریم که کمتر از ۱۰ درصد این احزاب فعال هستند و هیچ کدام در قالب یک حزب واقعی نیستند. قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی کمک می‌کند تا به سمت احزاب واقعی برویم .

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت. حمیدرضا فولادگر در خصوص ارزیابی از قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، اظهار داشت: در مجلس هشتم به عنوان عضو ناظر مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب حاضر بودم و همان موقع فعالیت برای تهیه طرح اولیه این قانون شروع شد. عضو سابق کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه این طرح به مجلس هشتم آمد و نهایتا در دوره نهم مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، بیان کرد: یک مورد اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی به وجود آمد که در مجمع تشخیص مصلحت نظام برطرف شد.

وی با بیان اینکه این قانون بیشتر برای ساماندهی احزاب بوده و به معنای محدود کردن احزاب نیست، افزود: حدود ۲۵۰ حزب در کشور داریم که کمتر از ۱۰ درصد این احزاب فعال هستند و هیچ کدام در قالب یک حزب واقعی نیستند و فقط نام این احزاب بر روی میز وزارت کشور قرار دارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی کمک می‌کند تا به سمت احزاب واقعی برویم و کار حزبی به درستی انجام گیرد، ادامه داد: اگر این قانون درست اجرا و نظارت شود موجب نشاط و بالندگی نظام خواهد شد. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توانیم به جای حرکت‌های طیفی و جناحی به سمت حرکات حزبی برویم، گفت: از این پس احزاب می‌توانند در صحنه سیاسی کشور و انتخابات فعالیت کنند، علاوه بر انتخابات در مسائل سیاسی دیگر نیز احزاب می‌توانند تاثیرگذار باشند.

وی افزود: برای الزامی شدن حضور احزاب در انتخابات‌های مختلف، باید در قانون اساسی نیز اصلاحاتی انجام شود. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه تغییر نظام سیاسی کشور به نظام پارلمانی حزبی باید در قانون اساسی اصلاحاتی انجام شود باید توجه داشت که برای واقعی شدن حرکت احزاب باید به سمت پارلمانی شدن حرکت کنیم، گفت: مقام معظم رهبری چند سال پیش این موضوع را مطرح کردند ولی دنبال نشد که البته این موضوعات باید در محیطی منطقی و کارشناسی بررسی شود که به دور از فضای انتخاباتی باشد.

کد خبر 327032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.