هیچ محدودیتی برای همکاری های دوجانبه بین سوئیس و اصفهان وجود ندارد

مسئول دفتر گسترش اقتصادی استان کانتون وود با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای تعامل و همکاری های دوجانبه بین سوئیس و اصفهان وجود ندارد گفت: شرکت های سوئیس بسترهای ایجاد فناوری دیجیتال و صنایع دیجیتال را همراه با دنیا در اصفهان فراهم می کند.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مسئول دفتر گسترش اقتصادی استان کانتون وود همراه با  هیات اقتصادی، صنعتی، آموزشی  و تجاری این کشور  با شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.

رافائل کونز با بیان این مطلب که این هیات برای نخستین بار است که به ایران و اصفهان سفر می کند اظهار داشت: سوئیس آمادگی همکاری با توجه به بسترهای صنعتی در اصفهان را دارد.

مسئول دفتر گسترش اقتصادی استان کانتون وود با اشاره به اینکه سوئیس کشوری است که در قلب اروپا با ۱۱ میلیون جمعیت قراردارد افزود: کشور سوئیس ۲۰۰ قرارداد دوجانبه با اتحادیه اروپا منعقد کرده و بیشترین اقتصاد رقابتی را درسطح اروپا دارد به طوری که تولید ناخالص این کشور ۶۰۰ میلیارد دلار است .

وی با بیان اینکه استان وود دارای بیشترین تمرکز دانش و صنعت است ادامه داد: کشور سوئیس منابع خام طبیعی ندارد و بیشترین سرمایه گذاری این کشور در زمینه مادی، معنوی و تحقیقاتی است.

وی با تاکید بر هم افزایی بین ایران و سویس در زمینه های دانش و صنعت بیان کرد: صنایع سوئیس با کیفیت بالا همراه با فناوری دقیق تولید می شود به طوری که این کشور آمادگی همکاری در زمینه زیست فناوری و دارو،گسترش حوزه های دیجیتال ، ربات ، فناوری مهندسی پزشکی ، هوا و فضا، فناوری های ورزشی دارد.

کونز با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ظرفیت های بسیار زیادی در زمینه معادن، صنایع،کشاورزی، صنایع مهندسی پزشکی و سلامت دارد،  تصریح کرد: شرکت های سوئیس بسترهای ایجاد فناوری دیجیتال و صنایع دیجیتال را همراه با دنیا در اصفهان فراهم می کند.

 وی با بیان اینکه اولین گام این هیات شناسایی موقعیت ها و پتانسیل ها با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه است تاکید کرد:  این هیات سوئیسی با توجه به ظرفیت های موجود حضور بیشتری در اصفهان خواهد داشت و به طور حتم همکاری های لازم در زمینه های مختلف از جمله حمل و نقل، پروژه های عمرانی ، توسعه فیبرهای نوری و سیستم های مخابراتی خواهد داشت.

وی در پایان اظهارکرد: هیچ محدودیتی برای تعامل و همکاری های دوجانبه بین سوئیس و اصفهان وجود ندارد.

کد خبر 326859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.