موفقیت در امور نیازمند آموزش صحیح و فرهنگ سازی درست در جامعه است

لنجان_شهردار زرین شهر گفت: موفقیت در هر کاری نیازمند آموزش صحیح و فرهنگ سازی درست در بستر جامعه است از این رو اگر آموزش بخشش و انفاق و حس نوع دوستی از ابتدای کودکی به صورت جدی وهدفمند آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست با انجمن خیریه بیماران کلیوی شهرستان لنجان اظهار کرد: جذب مشارکت های مردمی در زمینه های خیریه همزمان با ایجاد کسب و کار و بازاریابی از جمله مسائلی است که امروز باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر پیوند فعالیت های خیرخواهانه با فعالیت های فرهنگی و هنری و ایجاد فضایی شاد و سرگرم کننده، ایجاد حس نوع دوستی در کودکان و نوجوانان و آشنایی آنها با فعالیت های خیر خواهانه، معرفی و بازاریابی برای صاحبان حرفه و صنایع مختلف و شناسایی و حمایت از فعالیت های اقتصادی و معرفی محصولات و صنایع دستی تولید شده توسط افراد تحت حمایت خیریه به بازار از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و راه اندازی بازاچه خیریه گامی مثبت در این زمینه است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: باید به این مهم توجه داشت که بخشش دل بزرگ می خواهد نه جیب پر پول از این رو ابتدا باید روح انسان پذیرای بخشش باشد و چه بسا افرادی که  در عین فقر طبع بسیار بلند مرتبه ای دارند که در مقابل آنها شرمنده می شویم.

وی ادامه داد: درست است که بخشش و انفاق کار پسندیده ای است و در دین اسلام ناب محمدی نیز بسیار به آن سفارش شده است اما شخص نیکوکار باید اصول نیکی کردن را نیز بداند و این کار را با رعایت نکات خاصی انجام دهد تا مقبول درگاه الهی قرار گیرد از سوی دیگر مهم ترین اصل در دستگیری از نیازمندان این است که در کمک کردن به آنها نباید فخر فروشی کرد.

محمدی با اشاره به اینکه در سال‌های اول زندگی کودک، باید فرهنگ او را فراهم کرد، اضافه کرد: موفقیت در هر کاری نیازمند آموزش صحیح و فرهنگ سازی درست در بستر جامعه است از این رو اگر آموزش بخشش و انفاق و حس نوع دوستی از ابتدای کودکی به صورت جدی و هدفمند آغاز شود، کودک با ارزش های والای  انسانی  آشنا می شود و مفهوم گذشت از دوست داشتنی ها در کودک نهادینه می شود.

وی عنوان کرد: کودکی که به خوبی کمک کردن و گذشت را بشناسد  به راحتی از اسباب بازی مورد علاقه خود برای شادی دیگران گذشت می کند لذا باید گفت برای آشنایی کودکان با مفهوم گذشت و کمک به دیگران خانواده و پس از آن آموزش و پرورش تاثیر بسزایی را در این حوزه به عهده دارند.

شهردار زرین شهر بیان کرد: برای آموختن مفاهیم مهم به کودک می توان از طریق بازی، رسانه، نمایش و یا بازگو کردن در قالب داستان برای کمک به فهم آنان استفاده کرد، اما بهترین روش این است که اگر ما می خواهیم کمکی انجام بدهیم و در امور خیریه مشارکت کنیم بهتر است این کمک ها به دست کودکان باشد.

وی خاطرنشان کرد: با برپایی بازارچه خیریه و تشویق و جذب مشارکت مردم می توان در راستای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری گام برداشت و لبخند شادی را به همه خانه ها هدیه کرد و قطعا شاد کردن همنوعان آرامش خاص خود را به همراه دارد  به خصوص اگر کمک ها برای افرادی  باشد که در خانواده های محروم و کم بضاعت زندگی می کنند. زیرا کوچکترین هدیه ای می تواند قلب یک کودک را شاد کند و همه سعی می کنیم این حس خوب به نو شدن را در همه قلب ها زنده نگه داریم

محمدی در پایان گفت: شهرداری در خصوص مکان مورد نیاز و تبلیغات میدانی به راه اندازی این بازاچه کمک خواهد کرد اما نکته مهم آن است که ما باید از ظرفیت آحاد مردم و خیران استفاده کنیم و این بازارچه را به بازارچه دائمی مبدل سازیم چراکه هرکجا مردم حضور پیدا کردند به موفقیت دست پیدا کردیم.

کد خبر 326798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.