پیشرفت صنعت دارو کمتر از دانش هسته ای ایران نبوده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ارزش و اهمیت پیشرفت قابل توجه صنعت دارو، کمتر از دانش هسته ای ما نیست تصریح کرد: دانشمندان ایرانی قادر به تولید داروهای نوپدید، مولکولی و داروهایی هستند که هیچ رقیبی در خاورمیانه ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر علی عابدی در نشست خبری خود با خبرنگاران اصفهان با اشاره به اینکه داروهای نایاب به معنای داروهای مهم تلقی نمی شوند، اظهار کرد: وزارت بهداشت بسیاری از داروها را برای تقویت منابع ملی وارد نمی کند؛ زیرا تولید داخلی دارو در ایران توسعه پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: ارزش و اهمیت پیشرفت قابل توجه صنعت دارو، کمتر از دانش هسته ای ما نیست و دانشمندان ایرانی داروهای نوپدید، مولکولی و داروهایی که هیچ رقیبی در خاورمیانه ندارد را تولید می کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: داروهای تولید ایران ۸۰ درصد بازار را در سایر کشورها به خود اختصاص داده اند؛ اما در ایران به دلیل تبلیغات منفی کمتر از ۳۰ الی ۴۰ درصد را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه تنها به تشخیص متخصصان متعهد در سازمان غذا و دارو، داروی مورد نیاز مردم وارد می شود، گفت: اگر تولید مشابه موثرتر دارویی  را در داخل داشته باشیم، اجازه ورود داده نمی شود و به همین دلیل آن دارو نایاب می شود و بنابراین تحت پوشش قرار گرفتن یک دارو در بیمه منوط به این است که تولید داخل نداشته باشیم و اگر هم تولید داخل داریم اثربخشی کمتری داشته باشد. 

کد خبر 326686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.