میانجیگری راه حل رفع بسیاری از دعاوی حقوقی/کرامت شهروندان باارتقاء کیفیت زندگی بالا می رود

شهردار اصفهان در دیدار خود با مدیران حقوقی شرکت شهرک های صنعتی کشور با بیان اینکه از طریق گفتگو و مذاکره می توان بسیاری از مسائل را حل کرد خواستار تعامل هرچه بیشتر این شرکت با شهرداری ها شد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان قدرت الله نوروزی در جمع مدیران حقوقی شهرک های صنعتی سراسر کشور اظهار کرد: بنده پیش از این به واسطه اینکه فرماندار اصفهان بودم با همه مدیران ارتباطات تنگاتنگی داشتم بیش از اینکه از موضع حقوقی مسائل را حل و فصل کنیم،  بسیاری از مسائلی که سالهای سال به صورت گره کور درآمده بود، از طریق همین ارتباطات حل می شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سیستم قضایی پرونده های بیشماری وجود دارد اما باید مسائل حقوقی خود را به صورت مسالمت آمیز و با استفاه از امکانات در اختیار مرتفع کنیم.

شهردار اصفهان اضافه کرد: ما در اصفهان از میانجیگری، داوری و مذاکره در بسیاری از موارد استفاده کرده ایم و فکر می کنم این امر جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده است.

نقش سازنده شهرک های صنعتی در تعامل با شهرداری ها

نوروزی با تاکید بر اینکه شرکت شهرک های صنعتی و شهرداری در تعاملی منطقی و ارتباطی درست، می توانند نقش بزرگی در ایجاد شهرهای ایمن، پاک و شایسته ایفا کنند، تصریح کرد: بسیاری از مسائل همچون آلاینده ها، محیط زیست، شغل های مزاحم وجود دارد که اگر مدیران شرکت ها و مسئولان مربوطه با شهرداران کشور به خصوص در کلانشهرها ارتباط داشته باشند می توانند این مسائل و معضلات را حل کنند.

وی افزود: یک حقوق دان نباید فعالیت خود را به حل یک پرونده محدود کند بلکه باید در ارتباط با جامعه خود احساس مسئولیت کند و به همین دلیل خواهش می کنم در حل مسائل شهری کمک کنید اگرچه بسیاری از آنها با دیدگاه مدیریتی قابل حل است اما برخی دیگر نیز نیازمند راهکارهای حقوقی است.

لزوم ساماندهی کارگاه های طلاسازی و ریخته گری

شهردار اصفهان با اشاره به تعداد کارگاه های طلاسازی در اصفهان گفت: در شهر هزار و ۴۰۰ کارگاه طلاسازی در بافت قدیمی شهر یعنی در اطراف میدان نقش جهان و میدان عتیق وجود دارد که رسوبات و اسیدهای زیادی را وارد زمین می کنند و بیشترین خطر را برای آب اصفهان ایجاد کرده این در حالی است که به وضعیت این آلاینده ها رسیدگی نمی شود.    

وی ادامه داد: نوع و جنس آلودگی اصفهان متفاوت از تهران است و متاسفانه از جنسی است که واقعا نگران کننده برای حیات بشری است.

نوروزی با بیان اینکه ۶۰۰ کارگاه ریخته گری با سوخت مازوت در اصفهان فعال است که به آلودگی آن دامن زده است، یادآور شد: صنوف متعدد و شغل های مزاحم زیادی هستند که می توان با تعامل شرکت شهرک های صنعتی آن را رفع کرده تا در یک شهر سالم با هوای پاک و با استفاده از خلاقیت های ذاتی آن زندگی کنیم.

خلاقیت ذاتی میدان نقش جهان منشأ آبادانی

وی اضافه کرد: در هیچ کجای دنیا میدانی مثل میدان نقش جهان اصفهان نمی توانید پیدا کنید که نماد دارالحکومه در یک طرف، بازار و کسب و کار در طرف دیگر و محل عبادت و تفریح و استراحت نیز در گوشه دیگری ازاین میدان جمع شده باشد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: خلاقیت های ذاتی میدان نقش جهان و چهارباغ اصفهان می تواند منشأ تحولات زیادی در شهر باشد که با شکوفا شدن آن آبادانی و نشاط فراهم می آید در همین ارتباط در دیداری که با مسئولان تونس داشتیم آنها به ما تأکید کردند که نفت سیاه را رها کرده و به نفت آبی بپردازید چراکه ما در کشور خود با استفاده از رمل های بیابان جاذبه های توریستی ایجاد کرده ایم و شما نیز می توانید با توانمندی های شهر خود گردشگران زیادی را جذب کنید.

نوروزی افزود: اصفهان شهری سرآمد در تمام عرصه هاست چنانچه ۲۳ هزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است که این رقم ۱۰ درصد شهدای کشور را به خود اختصاص می دهد. اصفهان در طول ۸ سال دفاع مقدس ۳ لشکر از نیروهای بسیجی داشته است که در نوع خود بی نظیر است.

توسعه کمی شهرها عقلانی نیست

 وی تاکید کرد: امروزه استان اصفهان را به استانی برخودار متهم می کنند در حالی که بسیاری از طرح های بزرگ آن هنوز تکمیل نشده به طور مثال عملیات عمرانی متروی این شهر ۱۷ سال است که شروع شده اما هنوز خط یک آن تکمیل نشده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه اگر اصفهان دچار آلودگی شده به خاطر عدم توازن صحیح است، گفت: صنایع در جای دیگری مشغول فعالیت هستند در حالی که بار آلودگی آنها به دوش اصفهان است در همین راستا باید به حمل و نقل کارگران این صنایع برای رفع مشکل آلودگی کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه توسعه کمی شهرها کار عقلانی و انسانی نیست؛ اگر به دنبال کرامت انسانی هستیم باید کیفیت زندگی در شهر را ارتقاء دهیم و برای حصول این مهم راهی به جز تعامل بین دستگاهی وجود ندارد.

کد خبر 326474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.