اختصاص۳۶ میلیارد و۵۳۳ میلیون تومان به اشتغال مددجویان اصفهانی

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار ۲۱۶ طرح پایدار اشتغال با اعتبار ۳۶ میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان برای مددجویان ایجادشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل کمیته امداد استان اصفهان، حمیدرضا شیران مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت این نهاد یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد است گفت: کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت مستعد اشتغال، با اهدای تسهیلات لازم در طرح‌های خودکفایی، مشاغل خانگی و کارانگیزی نقش مهمی در جهت توانمندسازی آن‌ها ایفا می‌کند.

شیران بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار ۲۱۶ طرح پایدار اشتغال با اعتبار ۳۶ میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان برای مددجویان ایجادشده است، ادامه داد: ۲۱ میلیارد و ۵۲۷ میلیون تومان از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها و ۱۴ میلیارد و ۱۹۱ میلیون تومان از محل اعتبارات منابع کمیته امداد، ۴۵ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی و ۲۹۰ میلیون تومان به‌صورت تلفیقی (امدادی و بانکی) به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان پرداخت‌شده است.

وی افزود: طرح‌های ایجادشده در بخش کشاورزی ۶۴ مورد، دام‌پروری ۶۲۸ مورد، صنایع‌دستی ۳۳۵ مورد، فعالیت‌های صنعتی و معدنی ۴۹۶ مورد شیلات سه مورد و خدمات ۶۹۰ مورد بوده است.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بابیان این‌که یکی از خدمات ارزشمند و ماندگار کمیته امداد، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان است، گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت باهدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی برای توانمندسازی نیازمندان و اعطای وام قرض‌الحسنه برای رفع نیازهای ضروری ازجمله ایجاد اشتغال، تأمین جهیزیه، ساخت مسکن، پرداخت هزینه‌های درمانی، کمک‌هزینه‌های تحصیلی مددجویان فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی ازجمله اولویت‌های این نهاد برای توانمندسازی مددجویان است افزود: سقف وام‌های پرداختی به مددجویان تحت حمایت از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در حوزه اشتغال ۳۵میلیون تومان و به مددجویان مستعد کارآفرین از محل اعتبارات این صندوق تا سقف ۵۰میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می‌شود.

شیران یادآور شد: مددجویان تحت حمایت با فراگیری آموزش‌های لازم و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.
وی با ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان شرکت‌ها، صنایع و کارخانه‌ها برای به‌کارگیری و استخدام مددجویان مهارت دیده و فرزندان آن‌ها اشاره کرد و گفت: کمیته امداد به‌منظور تشویق کارفرمایان حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که مشغول به کار می‌شوند را به مدت دو سال پرداخت می‌کند که در سال نخست صد در صد و در سال دوم ۵۰ درصد سهم بیمه کارفرمایان پرداخت می‌شود.
شیران در پایان با دعوت از خیران و نیکوکاران اصفهانی برای سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت  و ارائه خدمت به نیازمندان، گفت: خیران به‌منظور سهیم شدن در خدمت‌رسانی به نیازمندان و توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه می‌توانند با مراجعه به شعبه صندوق امداد ولایت و یا دفاتر کمیته امداد در سطح استان اصفهان به ترویج این سنت حسنه کمک کنند.

کد خبر 326471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.