اردوی فرهنگی تربیتی «فرمانده دل‌ها» به کار خود پایان داد

اردوی فرهنگی تربیتی «فرمانده دل‌ها» که ازسوی فرهنگسرای پایداری ویژه دانش آموزان مقطع چهارم دبستان برگزار شد، به کار خود پایان می دهد.

مدیر فرهنگسرای پایداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: این برنامه ویژه پسران از ۲۲ مهر تا ۳ آبان و ویژه دختران از ۴ آبان تا فردا ۱۵ آبان ماه برگزار می شود که در مجموع حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ دانش‌آموز از استان اصفهان در این اردو شرکت‌ کرده اند.

محسن هاشمی محوریت این اردو را معرفی شهید خرازی با اقتباس از کتاب کلاس چهارم به نام «فرمانده‌دل‌ها» عنوان کرد و گفت: در واقع این اردو نوعی یادگیری عملی این درس است که دانش‌آموزان با قرارگیری در گلستان شهدا با فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت آشنا شدند.

مدیر فرهنگسرای پایداری با اشاره به همکاری فرهنگسرای پایداری و سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الزمان (عج) برای برگزاری بهتر این برنامه اظهار داشت: در این برنامه دانش‌آموزان در یک اردوی نیم روزه با شهدا به ویژه شهید خرازی، مهرداد عزیزاللهی، کریمی و شهید زینب کمایی (ویژه دختران) آشنا شدند.

وی ادامه داد: در ابتدای ورود به گلستان شهدا دانش‌آموزان در یک ردیف قرار می‌گیرند، لباس رزم می‌پوشند و با دریافت تفنگ‌های بدلی و سربندهای مختلف همراه با شعارهای دوران جنگ وارد فرهنگسرای پایداری می‌شوند.

هاشمی با اشاره به بازدید دانش‌آموزان از موزه فرهنگسرای پایداری، تصریح کرد: میدان مین و آشنایی با مین‌ها، عبور از پل معلق، بازدید از سنگر و سیم‌های خاردار و ... از جمله مواردی است که بچه‌ها در موزه آنها را مشاهده کرده ضمن اینکه در حین بازدید یک راوی به توضیح چگونگی عملکرد هر یک از وسایل پرداخت.

وی به ورود دانش‌آموزان به مقر اشاره کرد و گفت: در این مکان تعدادی کلیپ برای دانش‌آموزان پخش شد که در آن صحنه‌هایی از جنگ تحمیلی برای آنان به نمایش درآمد، ضمن اینکه در هنگام تماشای کلیپ صدای انفجار و حتی شیمیایی توسط دستگاه مه‌ساز با هدف تداعی عملیات انجام شد.

مدیر فرهنگسرای پایداری ادامه داد: در بخش دیگری از کلیپ نیز دانش‌آموزان با شهدای مختلف و چگونگی شهادت آنان به ویژه شهید خرازی، شهید عزیزاللهی، شهید کریمی و شهید زینب کمایی آشنا شدند.

وی با اشاره به ویژه برنامه «نقشه گنج» گفت: نقشه گنج شامل نقشه کاملی از گلستان شهدا است که محل شهدای مورد نظر برای دانش‌آموزان مشخص شده، بنابراین هر فردی باید با در دست داشتن این نقشه بتواند شهید مورد نظر را پیدا کند.

هاشمی به مرحله پایانی این اردو نیز اشاره کرد و افزود: در پایان برنامه با اهدای مدال قهرمانی که با تصویر شهید خرازی آذین شده است از افراد شرکت‌کننده در این برنامه تقدیر می شود./

کد خبر 326438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.