استکبار ستیزی، پیام مشترک عاشورا و ۱۳ آبان

لنجان_نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران را می­توان بارزترین و موفق­ترین انقلاب نشئت‌گرفته از فرهنگ عاشورایی در تاریخ تشیع دانست و بی‌گمان نهضت امام ‌حسین (ع) و پیام عاشورا همان فرهنگی است که منبع اصلی الهام نهضت امام خمینی (ره) بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران را می­توان بارزترین و موفق­ ترین انقلاب نشات‌ گرفته از فرهنگ عاشورایی در تاریخ تشیع دانست و بی‌گمان نهضت امام ‌حسین (ع) و پیام عاشورا همان فرهنگی است که منبع اصلی الهام نهضت امام (ره) بوده است. آن‌چنان‌که در کلام امام خمینی آمده است: انقلاب اسلامی ایران، پرتویی از عاشوراستاز این رو می توان اصلی‌ترین عامل فرهنگی محرک تأثیرگذار بر انقلاب اسلامی ایران را باید ایدئولوژی انقلابی شیعه مبتنی بر فرهنگ عاشورایی دانست و نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در همه‌ی ابعاد خود وامدار نهضت امام حسین (ع) و فرهنگ عاشوراست.

اری امروز راهپیمایان در حالی که پلاکاردهایی حاوی شعارهای استکبارستیزی «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» در دست داشتند،   یک صدا با سر دادن شعارهای «ما ذوالفقار حیدریم/فدائیان رهبریم» و «در عزم ملت ما تحریم اثر ندارد/آمریکای جهانخوار این را باید بداند» خشم و انزجار خود را از شیطان بزرگ و هم پیمانانش به نمایش گذاشته و حماسه‌ای دیگر را از روحیه استکبارستیزی و آرمان‌خواهی ملت ایران خلق کردند.

ایرج شاهمرادی در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در زرین شهر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: شب ۱۳ آبان ۱۳۴۳ مزدوران ساواک به منزل امام خمینی(ره) در قم حمله‌ور شدند، امام را به تهران منتقل و از آنجا با هواپیمای نظامی به ترکیه تبعید کردند و هجرتی ۱۴ ساله را برای ایشان رقم زدند.

وی افزود: ۱۴ سال بعد زمانی که سرمای پاییزی خودنمایی می ‌کرد، از ساعات اولیه صبح خیابان انقلاب شاهد عبور و مرور دانشجویان بود چراکه در ان روز  دانشگاه مهمانان دیگری هم داشت در آن روز دانش آموزان درس‌های خود را تعطیل کرده و راهی دانشگاه تهران شدند تا مانند همه اقشار مردم در روزهای آخر به ثمر نشستن نهال انقلاب نقش با اهمیتی را ایفا کنند.

مدیر آموزش و پرورش زرین شهر تصریح کرد:  ساعت ۱۱ صبح است، گازهای اشک‌آور به میانه جمعیت که در زمین چمن دانشگاه تجمع کرده‌اند انداخته شد اما فریاد الله اکبر فضای دانشگاه را پر کرده و لرزه بر تن مأموران انداخته بود.

وی ادامه داد: ترسی که دست‌های ماموران بود ماشه سلاح ها را چکاند، جوانان و دانش آموزان و دانشجویان یک به یک در خون خود غلتیدند و ۵۶ شهید و صدها مجروح گام‌های آخر پیروزی انقلاب را با خونشان محکم برداشتند.

شاهمرادی اضافه کرد: باید توجه داشت که ۱۳ آبان در طول تاریخ ایران اسلامی عرصه مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌های اقشاری مختلفی از مردم در راستای مبارزه با استکبار و ایستادن در مقابل ظلم و جور بود و بار دیگر در آبان سال ۱۳۵۸، دانشجویان با هدف وادار کردن آمریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران دست به راهپیمایی می‌زنند، از دیوار سفارت بالا رفتند و سفارت آمریکا را به طور کلی به تسخیر خود در می‌آورند.

وی عنوان کرد: آنها با اینکار خود از بین بردن اسناد دخالت‌ها، تجاوزها و غارت‌های آمریکا در ایران جلوگیری می‌کنند، امام این اقدام دانشجویان انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند از این رو را زمانی که  ۱۳ آبان در تاریخ ثبت رسید متردافی بهتر و نزدیک‌تر از نماد استکبارستیزی برای آن برشمرده نشد و این رو روز مبارزه با استکبار نام گرفت.

در ادامه میثم محمدی شهردار زرین شهر گفت: واقعه سیزده آبان که امام خمینی(ره) آن را انقلاب دوم نامیدند، یادآور به زانو درآمدن استعمار جهانی و کوتاه کردن دست استکبار جهانی از ایران اسلامی است.

وی افزود: باید توجه داشت از آن زمانی که پرچم سرخ اباعبدالله الحسین(ع) پیشاپیش پرچم سه رنگ ایران در میادین جهاد و جانبازی به اهتزاز درآمد و ملت بزرگ ایران به تأسی از مقتدای خود امام خمینی(ره) فرهنگ عاشورا را اساسنامه حیات و ممات خود قرار داد همواره در صحنه های مختلف پشتیبان ولایت فقیه خود بودند و ندای امام زمان خود را لبیک گفته اند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد:از این رو باید گفت یوم الله ۱۳ آبان و وقایع آن از جمله نقاط عطف استکبارستیزی و مبارزه همیشگی ملت ایران با آمریکاست که به گواه تاریخ از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از هیچ جنایتی در مسیر رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی فروگذار نکرده است از این رو باید حوادث بزرگ و سرنوشت‌سازی که در این روز از تاریخ ملت ایران به ثبت رسیده است به مردم شناسانده شود.

وی ادامه داد: نسل جوان ما باید بداند چرا۱۳ آبان، نماد مقاومت و پایداری ایرانیان در برابر استکبار جهانی است و به چه علت ملت ما در طول سال‌های مختلف این انقلاب، این استکبارستیزی را به جهانیان نشان داده و ثابت کردند و این وظیفه سنگینی است که همه ما عهده دار آن هستیم.

محمدی در پایان گفت: بصیرت، دشمن شناسی، ولایتمداری و حضور پرشور و انقلابی و به هنگام ملت ایران در صحنه‌های مختلف رمز پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است لذا ۱۳ آبانماه فرصتی برای برجسته‌سازی وحدت و یک صدایی ملت و مسئولان نظام در عرصه آمریکاستیزی و صیانت از منافع و مصالح ملی بود که به خوبی و با حضور حداکثری برگزار و گرامی داشته شد و مشت محکمی به دهان یاوه گویان وارد کرد.

در ادامه حجت الاسلام داود صائبی اظهار کرد:  بنای استکبار ستیزی انقلاب اسلامی از خیلی وقت قبل از پیروزی انقلاب و همزمان با اعتراض امام به لایحه کاپیتولاسیون و مصونیت قضائی آمریکایی‌ها در آبان ۴۳ گذاشته شده بود و ۱۳ آبان سال ۵۸ فقط آجر دیگری بر بنای حضرت روح‌الله گذاشته شد و دانشجویان خط امام این فرزندان خلف روح‌الله به درستی به سمت اشغال سفارت آمریکا رفتند.

وی افزود: استکبارستیزی ملت ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی سبب شکست تمامی توطئه‌های مستکبران جهان شده است چراکه ملت ایران در روز ۱۳ آبان کشورهای آزاده دنیا را متوجه خود کرد و نشان داد که می‌شود با دست‌خالی، اتکا به خداوند و باروحیه استکبارستیزی، در مقابل قدرت‌های زورگو ایستاد و به پیروزی رسید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: امروز هیئت های مذهبی، کانون مداحان، مؤسسات قرآنی و مردمی و روحانیون و طلاب همچون سایر مردم ایران با حضور گسترده خود به یاوه‌گویی استکبار جهانی که در رأس آن آمریکای جنایتکار قرار دارد، پاسخ دادند و نشان دادند همواره در صحنه های مختلف حضوری فعال دارند.

کد خبر 326376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.