تخصیص ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح تکاپو به بخش خصوصی اصفهان

معاون کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از تخصیص ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زا در قالب طرح (تکاپو) برای بخش خصوصی خبر داد و گفت: تسهیلات طرح تکاپو با نرخ سود ۱۲ تا ۱۶ درصد پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدکمال الدین میرهادی پیرامون طرح توسعه کسب و کار اشتغال پایدار، اظهار داشت: در این طرح ۱۳ رسته‌ فعالیت با قابلیت سرمایه گذاری در روستاها و شهرهای استان اصفهان شناسایی شده است.

وی با اشاره به تسهیلات طرح تکاپو، بیان داشت: این تسهیلات در رسته های تولید محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی، صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، خدمات گردشگری، صنایع دستی، خدمات حمل و نقل بین شهری، فناوری اطلاعات، دوخت و تولید پوشاک، قطعه سازی و مجموعه سازی، فرش دستباف، زیورآلات، صنایع معدنی، صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین صنایع مرتبط با تولید برق از انرژی های خورشیدی پرداخت می‌شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه این تسهیلات برای ایجاد، توسعه و سرمایه در گردش به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی پرداخت می شود، تصریح کرد: رویکرد اصلی طرح تکاپو که برای استان ها و مناطق مختلف به صورت مجزا تهیه و اجرا می شود و استفاده از ظرفیت رشته ها و مشاغل با قابلیت اشتغال بالا و واجد مزیت اقتصادی منطقه ای است.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات طرح تکاپو با نرخ سود ۱۲ تا ۱۶ درصد پرداخت می شود، افزود: در این طرح، ۶ درصد دیگر از سود تسهیلات از محل اعتبارات یارانه ها پرداخت می‌شود.

میرهادی بیان داشت: در سال جاری ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زا در قالب طرح توسعه کسب و کار اشتغال پایدار (تکاپو) برای بخش خصوصی اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح تکاپو از سال ۹۴، در ۶ استان به شکل آزمایشی و سپس از سال گذشته در سایر نقاط کشور اجرا شد.

به گفته معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، اجرای طرح توسعه کسب و کار اشتغال پایدار (تکاپو) در رسته فعالیت های فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی، پوشاک و گردشگری و تعیین رسته فعالیت های دارای اولویت ایجاد اشتغال در تمامی استان های کشور از جمله برنامه های توسعه اشتغال در کشور است.

کد خبر 326287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.