احیای زاینده رود مطالبه جدی مردم اصفهان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: احیای زاینده رود و حل معضل کمبود آب مطالبه جدی مردم اصفهان و مردم ایران است.

حجت الاسلام انصاری در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها ضمن حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا با بیان این مطلب گفت: من به عنوان طلبه کوچکی که افتخار دارم عهده دار مسئولیت فرهنگی در اصفهان باشم، حل معضل آب را مطالبه جدی مردم اصفهان و حتی مردم ایران می دانم و امیدوارم دولت و نهادها و بخش های مختلف در کشور دست به دست هم بدهند و مشکل خشکی آب زاینده رود را حل کنند.

شادی جزو فطرت انسان است

او درخصوص اهمیت داشتن شهر و شهروندانی شاد و بانشاط نیز عنوان کرد: من فکر نمی کنم هیچ کدام از ادیان الهی بخصوص اسلام که کامل ترین دین الهی است با شادی و نشاط بشر مخالف باشند، چون شادی جزو فطرت انسان و جزء ذات اوست.

وی ادامه داد: کسانی که شاد نباشند نه می توانند حیات مادی سالمی داشته باشند و نه حتی حیات معنوی پرباری، چون در سایه شادی است که انسان می تواند حیات سالمی داشته باشد و به مراتب متعالی که برای او تعیین شده است برسد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره اهمیت جایگاه شادی در زندگی انسان اظهار کرد: توصیه پیامبر اکرم(ص) این است که انسان باید اوقات خود را در ۲۴ ساعت شبانه روز به سه بخش تقسیم کند، یک بخش آن را به عبادت، یک بخش را به زندگی دنیا و کسب روزی حلال و بخش سوم را به شادی و نشاط و در حقیقت مباحث روحی اختصاص دهد.

طبیعت در معرض نابودی است

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسامی اصفهان در ادامه از اهمیت حفظ محیط زیست سخن گفت و عنوان داشت: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و ایجاد تغییرات جوی، طبیعت در معرض نابودی قرار گرفته است و اگر این اتفاق بیفتد حیات بشر به خطر می افتد، لذا حفظ محیط زیست یکی از اصلی ترین دغدغه های همه کشورهاست. کارخانه ها و بسیاری از فناوری ها و تکنولوژی ها به محیط زیست آسیب می رسانند و لذا همه باید دست به دست هم بدهند تا با حفظ طبیعت، زندگی بشریت را از خطر نابودی نجات بدهند.

تکریم، احترام و خدمت بی منت نخستین اقدام ما در اداره ارشاد است

حجت الاسلام انصاری درباره شرایط فرهنگی و هنری در استان اصفهان نیز گفت: همه می دانند که شهر اصفهان یک شهر فرهنگی و هنری است و در هر کجای دنیا که حرف از فرهنگ و هنر بشود از اصفهان نیز یاد می شود. امروز هنرمندان زیادی در رشته های مختلف در اصفهان حضور دارند و انشالله سنگینی این مسئولیت باعث نشود که نتوانم مسئولیتم را به درستی انجام بدهم.

وی ادامه داد: من برای پیشبرد فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی کشورمان در اصفهان یک خدمتگزار کوچک هستم و اولین اقدام خود را تکریم، احترام و خدمت بی منت به اهالی فرهنگ و هنر تعیین کرده ام.

وی یکی از اصلی ترین اهداف خود را پیشبرد مسیر فرهنگ و هنر در اصفهان دانست و گفت: تلاش ما بر این است که اگر نتوانیم خدمت بزرگی به اهالی فرهنگ و هنر اصفهان بکنیم، حداقل مسیر حرکت آنها را متوقف نکنیم و گرهی به کار آنها نیندازیم./

کد خبر 326254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.