اربعین نمایش قدرت پیروان اهل بیت(ع)است/بصیرت لازمه بقای نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع)

لنجان_مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان گفت: مسئولان موکب‌ ها باید به این مهم توجه جدی داشته باشند که در کنار برنامه‌ های پذیرایی و ضیافتی، زائران را با آداب و اخلاق زیارت و نحوه به جا آوردن فریضه‌ امر به معروف و نهی منکر آشنا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام محمود فقیهی در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: همه اذعان دارند پیاده روی اربعین حرکت بی نظیری است در طول سال و در کل دنیا که بیش از ۲۰ میلیون نفر در یک اجتماع عظیمی حضور پیدا می کنند لذا وقتی کاری به این عظمت بی نظیر است باید برنامه ریزی ها نیز بی نظیر باشد که به همین منظور جلسات برنامه ریزی در کل فرمانداری ها انجام و موارد پیگیری می شوند.

وی افزود: بدون شک همایش پیاده روی زائران اربعین حسینی یکی از بی نظیرترین و بزرگترین مانور در جهان اسلام است از این رو پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ میلیون نفر در پیاده روی اربعین شرکت کنند که از این تعداد بین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون مربوط به ایران است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان تصریح کرد: به همین دلیل و باتوجه به اینکه این مراسم هرسال در حال گسترش است لازم بود تا تدابیری برای ساماندهی موکب های عزاداری و حمایت از زائران انجام شود.

وی ادامه داد: امسال ستاد اربعین استان اصفهان کمیته‌های اطلاع رسانی، حمل و نقل، بهداشت و درمان، ثبت نام و اعزام، اطلاعات و اخبار، اسکان، اسکان و پشتیبانی در مرز، جذب مشارکت های مردمی، امنیت و انتظامات، امداد و نجات و اسکان و تغذیه را تشکیل داده است تا امور زائران اربعین در قالب یک برنامه ریزی جامع و از پیش تعیین شده سازماندهی شود.

فقیهی اضافه کرد: بر همین اساس از زمان ارائه دستور العمل تشکیل ستادهای اربعین حسینی، تاکنون جلساتی متعدد با مسئولان هر یک ازشهرستان های استان اصفهان در فرمانداری همان شهرستان برگزار شده است که در این جلسات اقدامات صورت گرفته اعلام شده و نظرات و پیشنهادات مسئولان درجهت برگزاری هر چه باشکوهتر پیاده روی و ارائه خدمات مطلوب به زائرین حسینی با توجه به ظرفیت های هر شهرستان جمع آوری شده است .

وی با اشاره به اینکه اربعین نمایش قدرت پیروان اهل بیت(ع)است، عنوان کرد: اشاعه فرهنگ ناب اسلام محمدی و مذهب تشیع، تبیین سبک و سیره زندگانی ائمه‌ معصومین (ع) و به خصوص سبک و سیره زندگی و مبارزاتی حضرت امام حسین (ع) از مهم ترین اقدام های فرهنگی است که باید در همایش بزرگ اربعین مورد توجه قرار گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان بیان کرد: قرار است امامزادگان در طول مسیر حرکت زائران به عنوان موکب استفاده شود تا هم امکان مناسبی برای آشنایی با آن امامزاده فراهم شود و هم زائران وقت و مکان مناسب برای انجام امور شرعی از جمله اقامه نماز اول وقت را داشته باشند؛ همچنین قرار است پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر نیز به عنوان موکب هایی در داخل کشور برای پذیرایی و اسکان زائران مورد استفاده قرار گیرند.

وی در پایان بصیرت را لازمه بقای نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: مسئولان موکب‌ ها تا سه روز بعد از اربعین حسینی خدمت رسانی به زائران را ادامه خواهند داد لذا باید به این مهم توجه جدی داشت که در کنار برنامه‌ های پذیرایی و ضیافتی، زائران را با آداب و اخلاق زیارت، نحوه برخورد با زائران و مجاوران از کشورهای دیگر، نحوه به جا آوردن فریضه‌ی امر به معروف و نهی منکر و غیره آشنا کنند.

کد خبر 326250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.