نگرانی‌ بی‌مورد مردم پیرامون طرح رجیستری/بازار موبایل ضابطه‎مند می‌شود

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با تاکید بر اینکه طرح رجیستری جلوی قاچاق تلفن همراه را می گیرد، گفت: مردم تصور می کنند طرح رجیستری موجب محدودیت آنها در شبکه های مجازی می شود و آنها نخواهند توانست از قابلیت فضاهای مجازی استفاده کنند، در حالیکه این نگرانی بی مورد و اشتباه است.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه باید کلیات و جزییات طرح رجیستری به خوبی برای مردم جامعه تبیین شود تا مردم بدانند این طرح محدود کننده نیست، اظهار داشت: در حال حاضر مردم تصور می کنند طرح رجیستری در ارتباطات و فناوری اطلاعات وشبکه های مجازی محدودیت ایجاد می کند و آنها نخواهند توانست از قابلیت فضاهای مجازی استفاده کنند، در حالی که این تفکر اشتباه است.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی، نظم دهی و ضابطه مند شدن بازار موبایل مهمترین هدف از اجرای این طرح به شمار می رود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با اشاره به اینکه با اجرای طرح رجیستری در بُعد اقتصادی تحولات چندانی را شاهد نخواهیم بود، افزود: شاید در روزهای اول اجرای طرح تاثیر قیمتی آن را در بازار شاهد باشیم اما اگر مردم تحمل کنند تا این مقطع زمانی بگذرد، شرایط تلفن های همراه بهتر خواهد شد.

وی طرح رجیستری را از این جهت که جلوی قاچاق و بازار نابهنجار و نامنظم تلفن همراه را می گیرد، بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با اجرای این طرح ساماندهی گوشی های تلفن همراه و سیم کارت ها انجام می شود.

فولادگر تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته در زمینه IT، علاوه بر گوشی، سیم کارت های مردم رجیستری و ثبت می شود به طوری که اگر فردی قصد خرید یک سیم کارت اعتباری در یکی از کشورهای اروپایی داشته باشد، حتما اگر خارجی باشد باید گذرنامه داشته باشد و مشخصات وی برای دریافت یک سیم کارت و گوشی تلفن همراه ثبت می شود؛ این در حالیست که در کشور ما این ساماندهی وجود ندارد.

وی با ابراز تأسف از اینکه در کشور ما حتی سوپر مارکت ها و بقالی ها هم سیم کارت می فروشند که نتیجه آن وقوع برخی فسادها و جنایت ها در جامعه است، ادامه داد: حتی برخی اقدامات امنیتی و تروریستی با همین سیم کارت های اعتباری و گوشی های بی ضابطه انجام می شود، بنابراین هدف ساماندهی و نظارت دقیق تر و امن کردن فضای مجازی و جلوگیری از بازار قاچاق گوشی های تلفن همراه اقدامی بسیار ارزنده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: ورود بی رویه گوشی تلفن همراه که در بازار قاچاق وجود دارد، به اقتصاد ملی ما ضربه می زند، از این رو طرح رجیستری یک اقدام چند منظوره اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی  و امنیتی است و نگرانی مردم بی مورد است.

وی تصریح کرد: به هر حال برای رونق تولید و اشتغال چاره‌ای جز مبارزه با قاچاق کالا نداریم و طرح‌هایی همچون رجیستری، ظرفیت‌های خوبی برای رونق تولید و اشتغال ایجاد خواهند کرد.

کد خبر 326231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.