استکبار از جهانی شدن پیام عاشورا هراس دارد

فریدن - امام جمعه داران گفت: نفی ذلت و خواری در برابر دشمن، پیام مهم قیام امام حسین(ع) است و امروز به همین علت استکبار از جهانی شدن پیام عاشورا هراس دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام  اسماعیل سیاوشی  با بیان این که آگاهی و بصیرت دانش آموزان و دانشجویان  نسبت به رویدادها و اتفاقات کشور در تمام ادوار یک برگ برنده  بوده است، اظهار داشت: ۱۳ آبان هم روز دانش‌آموز و هم روز مبارزه ملی و همه‌ جانبه اقشار مختلف مردم با استکبار جهانی است.

وی عنوان کرد: بر همه آزاد مردان و مردم انقلابی ایران اسلامی واضح است که استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار در طول دوران پیروزی انقلاب هم در گفتارشان و هم در رفتارشان از هیچ‌گونه تهدید و توطئه‌ای برای ضربه زدن به این نظام مقدس فروگذار نکرده‌اند.

حجت الاسلام سیاوشی ۱۳ آبان را فرصت مناسبی برای بروز دادن بغض، عدوات و کینه نسبت به استکبار دانست و افزود: باید همواره به یاد داشت که بخش مهمی از استقلال و پیروزی جمهوری اسلامی مرهون اتفاقات افتخار آمیز این روز است.

نماینده ولی فقیه در داران، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام را خط بطلانی بر سیطره شوم آمریکا در  کشور توصیف کرد و گفت: امروز برخی از گفتن شعار مرگ بر آمریکا و قطع رابطه با او انتقاد دارند، اما تا زمانی که این جنایات و تجاوزگری ها و تحریم ها از سوی آمریکا ادامه دارد این فریاد طنین انداز می شود.

وی با اشاره به راهپیمای عظیم اربعین حسینی،  گفت: یامروز شما می بینید دشمنی که می خواست پرچم امام حسین(ع) نباشد چگونه با حضور زائرین در کربلا خوار و ذلیل شده است و امروز ما دیدیم کمر استکبار، هم پیمانش و نوکرانش با حضور زائرین در پیاده روی بزرگ اربعین چگونه شکست.

امام جمعه داران این پیاده روی را نشانه ولایت مداری دانست، اعلام کرد: این تجمع بزرگ اربعین در کربلا و کشورهای مسلمان به دشمن نشان داد که مسلمانان با هم همدل و یک صدا هستند و این ولایتمداری آنها به شکست دشمنان جهان اسلام بدل خواهد شد.

سیاوشی با اشاره به پیامدهای مثبت پیاده روی میلیونی امت اسلامی در آیین اربعین حسینی افزود: این همایش بزرگترین اجتماع بین المللی مذهب تشییع در جهان بشریت است که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بنا نهاده شده است.

امام جمعه داران ادامه داد: همایش میلیونی پیاده روی اربعین حسینی باعث تثبیت امنیت نظام الهی و مقدس جمهوری اسلامی ایران می شود و به دشمن می فهماند اگر بخواهند در برابر جمهوری اسلامی به عنوان پایگاه تشییع قرار بگیرند، با یک اشاره رهبری و با قیام تمام شیعیان، دنیا برای کفار و بدخواهان ناامن می شود.

 نماینده ولایت فقیه در داران، حفظ وحدت و یک دلی را با محوریت ولایت فقیه مطلقه و راه امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: مردم شهرستان فریدن با حفظ وحدت می توانند راه توسعه و شکوفایی را طی کنند و به موفقیت های بسیاری برسند.

امام جمعه داران در ادامه با بیان این که دولت آمریکا خوی جهان خواری دارد و فرقی بین احزاب جمهوری‌خواه و دمکرات این کشور در اشاعه این خوی پلید در دنیا وجود ندارد، افزود:  این کشور از جنایات دولت‌های سعودی و امارات عربی متحده در کشتار ملت مظلوم یمن و چپاول ثروت‌های این کشور فقیر حمایت می‌کند.

وی با اشاره به هراس استکبار از جهانی شدن پیام عاشورا ،افزود: روحیه استکبار ستیزی مردم ایران عامل  تبدیل شدن کشور به یک قدرت عظیم است .

امام جمعه داران افزود: امروزه استکبارستیزی به برکت جمهوری اسلامی به عنوان یک تفکر مطرح شده است.

حجت الاسلام سیاوشی  با اشاره به  لزوم اعتقاد راسخ به ذلت ناپذیری امام حسین (ع)  گفت: نفی ذلت و خواری در برابر دشمن، پیام مهم قیام عاشورا است.

وی با بیان این که اگر امام راحل (ره) زنده بود مقتدر تر از همیشه در مقابل استکبار می ایستاد، افزود: امام راحل در تمام طول زندگی خواستار شکسته شدن گردن آمریکا بود و به همین دلیل تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامید.

امام جمعه داران ادامه داد:  در ایران که مملکت صاحب الزمان (عج) است تنها حرکت در مسیر حق، عدالت و منش حسینی و ولایت مطلقه فقیه معیار است.

سیاوشی با گرامیداشت هشتم آبان روز شهادت شهید فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی، تصریح کرد: دانش آموزان با الگو از این شهید عزیز در امور فرهنگی بسیار خوب کار می‌کنند؛ فرزندان شما روز شهادت شهید فهمیده را احیا کردند و فضا در همه مدارس برای گرامی دشت هفته بسیج دانش‌آموزی فضای خوبی فراهم شد و امید است نام شهید فهمیده‌ها به کتاب‌های درسی ما بازگردد.

وی در پایان  با اشاره به دیدار مهم رئیس‌جمهور روسیه با مقام معظم رهبری، گفت: حضرت آقا در این دیدار به اهمیت وحدت میان دو کشور، این را زمینه هر نوع پیروزی بیان کردند و شکست آمریکا و عناصر او در سوریه را انکارناپذیر دانستند.

امام جمعه داران در پایان از برگزاری همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در قالب پیاده روی حرم تا حرم خبر داد و افزود: این برنامه طبق روال سال گذشته از سمت حرم شیخ ابوسلیمان دارانی تا حرم امامزادگان عبدالله و ابراهیم دامنه(ع) برگزار خواهد شد.

کد خبر 326183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.