80 درصد درآمد شهرهای پیشرفته جهان، پایدار است

نماینده وزارت کشور گفت: امروز 80 درصد درامد شهرها و روستاها در جهان پایدار است در حالی که این رقم در کشور ما متفاوت است.

به گزارش ایمنا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، علی دشتی در همایش جنبش درآمد پایدار که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از سال 1360 که عملاً شهرداری‌ها از دولت خودکفا شدند، برنامه‌ای برای تأمین درآمدهای پایدار در نظر گرفته نشد و با این اقدام عملاً شهرداری برای تأمین منابع از استثنائات قانونی استفاده کردند که این مهم سبب کسب درآمد شهرداری‌ها از تراکم فروشی و جرایم ساختمانی شد.
وی با بیان اینکه امروز نظام حقوقی مدیریت شهری در کشور با مشکل مواجه شده است، بیان کرد: برای حل این مشکلات لایحه جامع مدیریت شهری تهیه شده اما از 300 ماده این لایحه تنها 140 ماده مانده و مابقی مواد که برای شهرداری دارای اهمیت بسیاری بود، حذف شده است.
نماینده وزارت کشور تصریح کرد: وقتی امروز برای شوراهای شهر و شهرداری‌ها در سطح کلان تصمیم‌گیری می‌شود؛ نمی‌توان انتظار درآمد پایدار از آن‌ها داشت و این موضوع تبدیل به یکی از معضلات مدیریت شهری شده است.
دشتی با بیان اینکه عدم توسعه کشور به دلیلی بی‌توجهی به توسعه شهر و روستا است، گفت: عامل توسعه شهرها و روستاها نیز درآمد پایدار است که متأسفانه این موضوع بین تصمیم‌گیران کشور کمتر توجه شده است.
وی با اشاره به درآمد پایدار در کشورهای پیشرفته جهان تصریح کرد: امروز 80 درصد درآمد شهرها و روستاها در جهان پایدار است در حالی که این رقم در کشور ما متفاوت است و اکثر درآمد از محل و ساخت‌وسازها است.
نماینده وزارت کشور ادامه داد: امروز با اینکه شهرداری‌ها یک نهاد خصوصی به شمار می‌آیند اما دولت‌ها برای توسعه هرچه بیشتر شهرها به شهرداری‌ها کمک می‌کنند.

کد خبر 326103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.