گلزار شهدا، گنجینه ای ارزشمند برای نسلهای مختلف/رسالت بزرگ نسل امروز در شناخت سیره شهدا

لنجان_امام جمعه زرین شهر گفت: یکی از راه‌های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هر ملت بهره‌مندی از اندیشه‌ها و ویژگی‌های فکری، رفتاری و اخلاقی آنها و مراجعه به آثار ، نوشته‌ها و زندگینامه‌های آنها و ترویج در بین آحاد جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در نشست با شهردار زرین شهر با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اظهار کرد: شهدا با تشخیص راه و مسیر دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی به میدان جبهه و جهاد شتافتند از این رو شناخت شهدا و تبیین اهداف آنان از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل از ضروریات است و این مهم باید در دستور کار خانواده ها، نهادها و تمامی اقشار جامعه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: حفظ فرهنگ شهادت‌طلبی نه تنها توسط خانواده شهدا بلکه باید توسط همه مردم نهادینه شود چراکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز نیز شاهدیم که حتی نوجوانان هم آرزوی شهادت دارند با اینکه دوران انقلاب و جنگ را ندیده‌اند هرچند استکبار جهانی هم در تلاش است که این فرهنگ را از بین ببرد و مانع رسیدن ملت ایران به قله‌های رفیع جهانی شود.
امام جمعه زرین شهر افزود: امروز به برکت نام شهدا و تلاش خانواده آنها شاهد ترویج فرهنگ ایثار و شهاد هستیم و امام خمینی(ره) با تدابیر حکیمانه خود سبب شدند ملت ایران بهترین بهره‌برداری را از فرهنگ شهادت حسینی و حرکت امام حسین(ع) داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت شناخت جایگاه شهدا در مسیر سعادت زندگی انسان اضافه کرد: آیات بسیار زیادی در قرآن وجود دارد که می فرماید فکر نکنید شهدا مرده اند بلکه آنها زنده هستند و نزد پروردگار خویش روزی می‌خورند از این جهت می‌توان گفت شهادت یکی از حقایق قرآنی است که در موارد متعدد یاد شده و دارای معنای وسیعی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.
باقریان ادامه داد: دشمنان از ترویج و نهادینه شدن روحیه ایثار و شهادت در بین مردم واهمه دارد و برهمین اساس توجه به مقوله شهید و شهادت سلاحی بزرگ در برابر هجمه های بدخواهان نظام اسلامی است و از طرفی رمز بقاء و ثبات نظام اسلامی نیز در گرو ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان بهترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام است، عنوان کرد: باید توجه داشت که انقلاب اسلامی تنها نظامی است که استکبارستیز بوده و همیشه در مقابل استکبار ایستادگی کرده است از این رو شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان بهترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام است.
امام جمعه زرین شهر گلزارهای شهدا را گنجینه ای ارزشمند برای کشور دانست و اذعان کرد: یکی از راه‌های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هر ملت بهره‌مندی از اندیشه‌ها و ویژگی‌های فکری، رفتاری و اخلاقی آنها و مراجعه به آثار ، نوشته‌ها و زندگینامه‌های آنها و ترویج در بین آحاد جامعه است و در این میان گلزار شدها نیز بهترین یادگار و مظهر ایثار و فداکاری است که در برابر تهاجم و تجاوز دشمن به یادگار مانده است از این رو ساماندهی این مکان مقدس در زرین شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت همدلی و وفاق در مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: اشنایی و اشراف مهندس محمدی با مسائل و مشکلات پیش روی شرداری فرصت گرانبهایی است که قطعا باعث توسعه شهر خواهد شد از این رو همه باید با نگاهی کارشناسانه و همدلی و همزبانی بیشتر به این سمت حرکت کنند، از سوی دیگر مدیریت شهری باید در کنار نگاه کلان به مسائل شهری، به مسائل جاری و روزمره شهر نیز اهمیت داده و از هیچ بخشی غافل نشوند.

کد خبر 326069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.