اجتماع بزرگ اربعین حسینی پدید آورنده فرهنگ واحد دینی است

ورزنه - امام جمعه ورزنه گفت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی پدید آورنده فرهنگ واحد دینی است.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان ورزنه، با اشاره به آغاز همایش بزرگ اربعین حسینی اظهار داشت: همایش اربعین نوعی معرفی امام حسین(ع) به دنیا و نیز زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است؛ بنابراین مسئولان باید تمام توان خود را در هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این مسیر سنگ اندازی هایی شده است که باید برطرف و تمام امکانات در جهت رفاه حال زائران  بسیج شود .

امام جمعه ورزنه افزود: از آیت الله بهجت (ره) منقول است که وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور می کند خود را با نام امام حسین(ع) معرفی می کند و می فرماید" من امام قیام کننده هستم و شمشیر انتقام گیرنده هستم، من کسی هستم که جدم حسین بن علی(ع) را با لب عطشان شهید کردند و بدن عریان او را در بیابان رها کردند و جسمش را تکه تکه کردند"،  این سخنان به این معناست که درآن زمان امام حسین(ع) در تمام دنیا شناخته شده است وامروزه معرفی این امام  به جهانیان در عاشورا و همایش اربعین محقق می شود.

وی ادامه داد: امروز اربعین به نماد قدرت شیعیان در جهان تبدیل شده  و باید از این ظرفیت و قدرت تاریخ‌سازی آن برای معرفی اسلامی حقیقی به جهانیان استفاده کنیم.

امام جمعه ورزنه تفکر و آرمان حسینی را هدف و شعار مشترک حاضران در اربعین عنوان کرد و افزود: اجتماع بزرگ اربعین حسینی پدید آورنده فرهنگ واحد دینی است که دشمن نیز به عظمت آن اذعان دارد.

حجت الاسلام شامحمدی خاطر نشان کرد: بعد از شهادت سیدالشهدا (ع) دشمنان مکتب اهل بیت(ع) با ابزارهای گوناگون در صدد محو این قیام بودند و موانع گسترده ای را برای زائران فراهم کردند اما به اراده الهی نه تنها این نور خاموش نشد بلکه امروز شاهد گسترش بیشتر پیام سیدالشهدا(ع) در سطح دنیا هستیم.

وی در پایان گفت: اربعین حسینی موجب وحدت و یکپارچگی میان محبان و آزادی خواهان جهان با محوریت امام حسین(ع) شده است.

کد خبر 326036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.