بی توجهی به مطالبه مردم بوئین میاندشت/ممانعت از اجرای طرح های اقتصادی

بوئین میاندشت - فرماندار بوئین میاندشت گفت: هر درخواستی که در راستای اقتصاد مقاومتی و موضوع اشتغال در این شهرستان از آب منطقه ای استعلام می‎شود با جواب منفی همراه است.

ماشالله طحانیان زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان بوئین میاندشت، با انتقاد شدید نسبت به  بی توجهی آب منطقه ای استان به درخواست ها و مشکلات مردم این شهرستان اظهار داشت: در این خصوص مطالبه به حقی که از سوی مردم شهرستان مطرح است این است که چرا با وجود آن که نزدیک به ۱۰ سال از کلنگ زنی سد بلطاق می گذرد هنوز هیچ اقدام و اراده ای برای ادامه کار صورت نگرفته است.

وی با اشاره به برخی مشکلات سد بلطاق این شهرستان،تصریح کرد: چرا هر درخواستی که در راستای اقتصاد مقاومتی و موضوع اشتغال در این شهرستان از آب منطقه ای استعلام میشود با جواب منفی همراه است.

 فرماندار بوئین میاندشت افزود: این برای مردم سوال است چرا و بر چه اساسی با طرح آبخیزداری شهر افوس که در راستای سیاست های تعیین شده مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی انجام گرفته و هیچ گونه بارگذاری جدید بر روی رودخانه زاینده رود ندارد، مخالفت میشود.

طحانیان زاده  با بیان این که به نظر می رسد فلسفه تشکیل سازمان آب منطقه ای صرفاً برای مخالفت با طرح‌های اشتغال‌زایی در این شهرستان بنا شده است، ادامه داد: این سازمان بر چه اساسی با طرح کشت و صنعت و گاوداری صنعتی فکا که اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفری را به همراه دارد، مخالفت می‌کند.

فرماندار بوئین میاندشت با انتقاد از تبعیض های اعمال شده در حق مردم شهرستان های غرب استان؛ خطاب به مدیران استانی، تصریح کرد: صبر و تحمل مردم هم حدی دارد و نباید از نجابت مردم ولایی و شهید پرور این شهرستان سوء استفاده بشود.

وی با بیان این آب از مهم ترین و اساسی ترین مباحث امروز کشور، استان و شهرستان است، افزود: اهمیت این بخش می‌طلبد از منابع آب حفاظت شود  و برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در این خصوص طراحی شود.

طحانیان زاده با انتقاد از سیاست های سازمان آب منطقه ای استان، افزود:  به طور میانگین در سال ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از رودخانه قمرود به سمت گلپایگان و قم سرازیر میشود ولی مردم حاشیه این رودخانه حق استفاده از آن را ندارند و حق آبه آن ها مشخص نیست.

وی افزود: این در حالی است که حق آبه و سهم آب برای پائین دستی‌های رودخانه قمرود منظور می‌شود و به نظر می‌رسد سازمان آب منطقه ای تحت تاثیر فشارهای سیاسی پایین دستی‌های رودخانه قمرود قرار داد.

طحانیان زاده خطاب به مسئولان استانی تصریح کرد: مردم روستاهای مجاور رودخانه قمرود باید آب بان شما و تماشاگر ۱۵۰ میلیون متر مکعب آبی باشند که در سال از حوزه قمرود خارج میشود؟

وی در پایان خواستار توجه و اقدام عملی مسئولان برای تحقق مطالبه مردم بوئین در حوزه آب شد.

کد خبر 326022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.