تالاب گاو خونی یکی ازاولویت های سازمان حفاظت محیط زیست است

معاون محیط زیست طبیعی تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان بنا دارد خیلی جدی در موضوع منابع آب و مخصوصا حفاظت از تالاب ها فعالیت کند.

 حمید ظهرابی دربازدید ازغرفه ایمنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات  با اشاره به ۴ ماموریتی که رییس جمهور به رییس سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرده است، گفت: حفاظت، احیا و تامین حقآبه تالاب ها، مقابله با گرد و غبار، مدیریت پسماند و کاهش آلودگی هوای کلان شهرها از جمله موضوعاتی است که رییس جمهور به سازمان  محیط زیست ماموریت داده است.

ظهرابی ادامه داد: از این رو سازمان حفاظت محیط زیست بنا دارد خیلی جدی در موضوع منابع آب و مخصوصا حفاظت از تالاب ها فعالیت کند و با نقش پر رنگتری که دولت به سازمان حفاظت محیط زیست داده امیدواریم، مجموع فعالیت های انجام شده منجر به حفاظت و احیا تالاب های کشور شود.

معاون محیط زیست طبیعی تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز تالاب گاوخونی  گفت: این برنامه در ستاد استانی مصوب شد و  اکنون باید وارد مرحله اجرا، پایش و نظارت شویم  و برای اجرای شدن این برنامه باید همه دستگاه ها ورود داشته و وظایفی که برای آن ها تعریف شده را عملیاتی کنند.

ظهرابی با تاکید برعزم سازمان حفاظت محیط زیست  برای حفاظت از تالاب ها  ادامه داد: مضاف بر اینکه ما نیز درمرکز ۳ ستاد را برای حفاظت از تالاب ها فعال کرده ایم. ۲ ستاد در داخل سازمان حفاظت محیط زیست و یک ستاد در سطح ملی به ریاست معاون اول رییس جمهور و دبیری سازمان حفاظت محیط زیست  اقدامی که نشان از توجه و عزم سازمان برای حل مشکلات تالا ب ها دارد.

 ظهرابی گفت: تالاب گاو خونی به عنوان یکی ازاولویت های سازمان حفاظت  محیط زیست در کارگروه مطرح است.  درداخل سازمان ستادی به ریاست  کلانتری تشکیل شده که برنامه های  تالاب ها را در سطح کشور دنبال می کنیم؛ برای پشتیبانی تمام این ستاد ها ستاد دیگری تشکیل شده است به ریاست معاون منابع طبیعی و عضویت سایر معاونین که این کار گروه قرار است مسائل تالاب ها را به صورت کارشناسی و دقیق تر  بررسی کند.  

کد خبر 325998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.