ساماندهی فضای سبز منطقه ۱۵ در دستورکار است

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: در راستای حفظ و نگهداری پایدار پارک های شهری، جایگزین کردن گونه های کم آب و حذف چمن هایی که مصرف آب بالایی دارند، ساماندهی فضای سبز این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

حسین امیری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به پایین بودن حس تعلق شهروندی و عدم توجه شهروندان به حفاظت و نگهداری از فضاهای سبز شهری، استفاده از گیاهان پوششی و گیاهانی که نیازکمتری به مصرف آب دارند و سازگار و ماندگار با شرایط اقلیمی شهر هستند باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در راستای سازماندهی و نظم بخشیدن به فعالیت های موجود و فراهم آوردن امکانات مناسب و حفظ و نگهداری پایدار پارکهای شهری، این منطقه اقدام به ساماندهی فضای سبز شامل هرس، پاکسازی درختان، شستشوی اشجار و جایگزین کردن گونه های کم آب و حذف چمن هایی که مصرف آب بالایی دارند در سطح منطقه کرده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان توسعه فضای سبز و احداث پارک های تفرجگاهی، ترویج فرهنگ گیاه پروری و جلب مشارکت های مردمی در افزایش سرانه فضای سبز و حفظ و حراست از محیط زیست را از  اهم فعالیت های شهرداری در این بخش دانست و گفت: یکی از ضرورت های مدیریت آگاهانه فضای سبز شهری، با توجه به پایین بودن سرانه فضای سبز در این منطقه،  داشتن اطلاعات روزآمد و ارزیابی صحیحی از وضعیت کمی و کیفی شرایط موجود است؛ بنابراین برای رفع مشکلات و آماده سازی وضعیت موجود محیط زیست برای نیل به اهداف مطلوب نیاز به باز زنده سازی پارکها و ارتقای کیفیت محیط برای رسیدن به آینده ای مطلوب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کاشت اقلام مقاوم به کم آبی، استفاده از سیستم های مکانیزه آبیاری و راهکارهای مدیریت منابع آبی در جهت آبیاری فضای سبز از جمله اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز است.

کد خبر 325909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.