برگزاری کنفرانس جهانی پارک های علمی در اصفهان نماد توسعه یافتگی ایران است

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: ایران دارای ۴۲ پارک فناوری و ۱۸۰ مرکز رشد است که حدود ۲۰ پارک فناوری ایران عضو انجمن هستند و برگزاری این اجلاس در کشور نشان از توسعه یافتگی ایران در علم و فناوری است.

وحید احمدی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به برگزاری این کنفرانس در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس آشنایی مدیران پارک ها و موسسات فناوری دنیا از جدیدترین محصولات و دستاوردهای یکدیگر و فناوری های نو دنیا است.

 وی با تاکید بر اینکه این اجلاس رویدادی بین المللی است و در کشورهای توسعه یافته عضو این انجمن برگزار می شود، افزود: در این کنفرانس که به صورت سالیانه در یکی از کشورهای دنیا برگزار می شود علاوه بر تعامل مدیران موسسات فناوری با یکدیگر،  موقعیت مناسبی برای پارکهای پیشرفته تر وجود دارد تا به  معرفی و کسب بازار برای محصولات خود اقدام کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه مسئولان وزارت علوم و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سال گذشته در نشست اعضای کنفرانس جهانی انجمن بین المللی موسسات و پارک های علم و فناوری(IASP) در مسکو حضور یافتند و با معرفی اصفهان و شهرک آن، موفق به کسب میزبانی سال ۲۰۱۸ این نشست شدند، تاکید کرد: کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی در حوزه اقتصاد و شرکت های دانش بنیان محسوب می شود و میزبانی آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: یکصد و پنجاه هزار شرکت فناوری در ۴۰۰ پارک علم و فناوری دنیا عضویت دارند؛ این کنفرانس فرصت بسیار مناسبی برای روسای پارکهای علم و فناوری  کشورمان است که علاوه بر آشنایی  با رویدادهای روز دنیا در حوزه فناوری بتوانند  با پارک های توسعه یافته و کمتر توسعه یافته جهت همکاری های آینده در زمینه انتقال و فروش دوجانبه فناوری و محصولات فناورانه رایزنی، تعامل و حتی انعقاد قرارداد دوطرفه و یا چند جانبه داشته  باشند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه اصفهان سال آینده میزبان ۴۰۰ شرکت کننده خارجی در کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری خواهد بود، گفت: تاکنون با حدود ۶۰ پارک علم و فناوری دنیا برای حضور آنها در این رویداد مذاکره شده است.

به گزارش ایمنا، سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری که دوم تا پنجم سپتامبر ۲۰۱۸ برابر با یازدهم تا چهاردهم شهریور ۱۳۹۷ برای نخستین بار به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در اصفهان برگزار خواهد شد. این کنفرانس جهانی، مقاله هایی به زبان انگلیسی و در چهار محور اصلی و هفت محور فرعی می‌پذیرد.

محورهای اصلی کنفرانس شامل 'شهرها، پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری: چالش‌ها و استراتژی‌ها'، 'ابزارها و عملکردهای جدید برای شهرها و مناطق نوآوری، چالش‌های جوامع و شهرها' و 'نقش پارک‌های علم و فناوری برای غلبه بر چالش‌ها از طریق نوآوری اجتماعی' و 'کارآفرینی برای رشد و پایداری در پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری' است.
عناوین محورهای فرعی این نشست نیز شامل 'نوآوری باز و چالش‌های پیش روی شهرها'، 'بازسازی ساختارهای قدیمی برای شکل‌گیری اقتصاد دانش‌ بنیان'، 'فناوری ارتباطات و اطلاعات در خدمت توسعه پایدار'، 'تاثیر پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری در شکل‌گیری شهرهای مولد و بهره‌ور'، 'همپیمانان جهانی در روند بین‌المللی ‌سازی'، 'جذب نخبگان در شهرها، پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری' و 'عملکرد و فعالیت شرکت‌های مستقر در پارک‌های علمی در رویارویی با چالش‌ها و نقاط قوت حاصل از تمرکز بر روی اهداف سازمان ملل' است.

انجمن بین المللی موسسه ها و پارک های علم و فناوری(IASP) از سال ۱۹۸۴ تاسیس شده و ۴۰۰ عضو از ۷۰ کشور دارد که ۳۰ عضو آن از ایران هستند.

کد خبر 325907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.