بهره‌مندی ۵ هزار و ۲۱مددجو اصفهانی از آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای

۵ هزار و ۲۱ مددجوی اصفهانی در هفت‌ماهه نخست سال جاری با حمایت کمیته امداد آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای را برای ایجاد شغل مناسب فرا گرفتند.

بهرام سوادکوهی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان در گفت و گو با ایمنا  با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین اولویت کمیته امداد است، گفت: ایجاد مهارت و توانایی برای کسب شغل و یا افزایش مهارت در حرفه‌ای خاص از اهداف ارائه آموزش‌های فنی به مددجویان تحت حمایت است.

سودا کوهی بابیان اینکه ۵ هزار و ۲۱  مددجوی اصفهانی در هفت‌ماهه نخست سال جاری با حمایت کمیته امداد آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را برای ایجاد شغل مناسب فراگرفتند، افزود: یکی از راهبردهای توانمندسازی در کمیته امداد ایجاد شغل برای مددجویان از طریق فعالیت کاریابی و تعامل با کارفرمایان است، ارتباط مستقیم با کارفرما، اجرای طرح‌های خودکفایی اعضای خانوار مددجو، خود اظهاری مددجو، شرکت‌های خدماتی و طرح‌های کارآفرینی از انواع اقدامات و فعالیت‌های اشتغال در طرح‌های کاریابی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی نخستین اقدام کمیته امداد و مؤثرترین گام در مسیر توانمندی مددجویان تحت حمایت است، بیان کرد: ۱ هزار و ۴۰۱ نفر از این افراد در بخش مهارت‌آموزی، ۲ هزار و ۸۸۵ نفر در بخش آموزش‌های پایدارسازی و توسعه، ۳۵۰ نفر در آموزش‌های کارآفرینی و ۳۸۵ نفر از آموزش‌های حرفه‌آموزی ویژه دانش آموزان دبیرستانی بهره‌مند شدند.

سوادکوهی درباره آموزش‌های فنی برگزارشده برای مددجویان استان اصفهان گفت: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت، فراهم شدن فضای کسب‌ وکار و بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال کمیته امداد برای راه‌اندازی شغل، ایجاد فرصت شغلی و کاریابی اقدام می‌کنند.


وی با اشاره به خانوارهای که به دلیل نداشتن سرمایه قدرت ریسک اقتصادی ندارند، افزود: به‌منظور ایجاد اشتغال برای این خانوارها با تعاملی که با کارفرمایان، مؤسسات، شرکت‌ها و صنایع انجام می‌شود، در صورت به‌کارگیری مددجویان در سال نخست ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه کارفرمایان توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

کد خبر 325853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.