حمله تروریستی درنیویورک  با ۲۰ کشته و زخمی + عکس

راننده یک وانت در منهتن نیویورک به رهگذاران در یک باند مخصوص دوچرخه سواران کوبیده، حداقل هشت نفر را کشته و ۱۱ نفر را زخمی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از بی سی سی. به گفته پلیس نیویورک، این حادثه ساعت ۳ بعداز ظهر به وقت محلی (۱۹:۰۰گرینویچ) روی داد. به دنبال این واقعه، عملیات امدادی شروع شد و پلیس از مردم خواست از نزدیک شدن به منطقه وقوع تیراندازی اجتناب کنند.

رسانه های آمریکایی مهاجم را «سیف الله سایپف» معرفی کردند که در سال ۲۰۱۰ به آمریکا مهاجرت کرده بود . براساس برخی گزارش ها او اصلا اهل ازبکستان است. براساس این گزارش ها او در فلوریدا زندگی می کرد. بنا به گفته یک منبع آگاه پلیس، یادداشتی که در وانت پیدا شده به گروه «دولت اسلامی» (داعش) اشاره داشته است. 

«جیمز اونیل» رئیس پلیس نیویورک گفت که وانت اجاره ای مسیری طولانی را در خط دوچرخه سواران راند و به دوچرخه سواران و عابران پیاده برخورد کرد. او در نهایت به یک اتوبوس مدرسه کوبید و متوقف شد. در پی این برخورد، دو بزرگسال و دو کودک سرنشین اتوبوس مجروح شدند. به گفته او راننده وقتی از اتومبیل پیاده شد ظاهرا دو سلاح دستی داشت و چیزهایی گفت که «به معنی حمله ای تروریستی» بود. بعد از آن بود که گلوله ماموران به شکم او برخورد کرد. او گفت که یک تفنگ رنگ پرانی و یک تفنگ ساچمه ای از صحنه حادثه خارج شده است.

آقای اونیل گفت که مجروحان حمله «زخم های جدی دارند اما جانشان در خطر نیست». پلیس فدرال این حادثه را یک حمله تروریستی خوانده و گزارش ها حاکیست که اف بی آی هم اکنون هدایت تحقیقات را به عهده دارد.

دونالد ترامپ به فاصله کوتاهی بعد از این حادثه تروریستی در توییتی نوشت: «ظاهرا در نیویورک حمله دیگری توسط یک آدم خیلی بیمار و روانی صورت گرفته. ماموران ماجرا را تحت نظر دارند. در آمریکا نه!».

کد خبر 325827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.