تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین جوانان، آینده نظام را تضمین می کند

نطنز – امام جمعه بادرود گفت: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نوجوانان می تواند آینده روشن نظام و انقلاب را که همواره مورد هجوم بدخواهان بوده است به دست این آینده سازان تضمین کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در دیدار با دانش آموزان بسیجی بادرود و مسئولان ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی اظهار کرد: هرگاه نام بسیج بر زبان جاری می شود، صفاتی همچون، شهادت، شهامت، دلاوری، ایثار و گذشت نیز به ذهن متبادر می شود چرا که این واژه مقدس با این فضیلت ها گره خورده است.

وی افزود: شهید فهمیده یکی از شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس است که امام خمینی (ره) ایشان را رهبری ۱۳ ساله‌ معرفی می کند که با قلب کوچک خود که ارزش آن از صدها زبان و قلم بزرگ‌ تر است با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید.

امام جمعه بادرود ادامه داد: نقش شهدای دانش آموز در پیروزی رزمندگان اسلام بر کفر در طول دوران دفاع مقدس کم تر از دیگر قشرهای مختلف مردم در جامعه اسلامی نبود، این ها توانستند با به تصویر کشیدن یک نمایش واقعی در دفاع از آرمان ها، آن هم با ترجیح دادن حضور در جبهه های جنگ به جای سنگر علم، نقش پررنگی را ایفا کنند.

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: شخصیت شهید فهمیده در دوران دفاع مقدس و شخصیت شهید حججی در دوران فعلی و در کسوت دفاع از حریم و حرم در کل شهدای دانش آموز یک الگوی کامل و جامع برای مبارزه با تهاجمی هستند که نوجوانان و جوانان را در حوزه فرهنگ نشانه گرفته است.

وی تاکید کرد: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نوجوانان که امروزه در نقش دانشجو و دانش آموز در جبهه علم فعالیت می کنند می تواند آینده روشن نظام و انقلاب را که همواره مورد هجوم بدخواهان بوده است را به دست این آینده سازان تضمین کند.

امام جمعه بادرود خاطرنشان کرد: آنچه که حرکت سالم کشتی نظام در پیچ های تاریخی را بیش از تضمین می کند، فراهم ساختن زمینه های ظهور و بروز امثال شهید فهمیده ها و شهید حججی ها است تا ضمن کمک به این حرکت بر محور منویات ولی فقیه، پیشرفت در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره نیز مهیا شود.

کد خبر 325813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.