مسئولیت تربیت شهروندان شاد با  آموزش و پرورش است/آموزش و پرورش معدل پائینی دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه معدل مدارس در تربیت شهروندان شاد معدل پاینی است.

ضیا الله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایین بودن روحیه شادی و نشاط در کشور گفت: آموزش و پرورش مسول تربیت شهروندانی با روحیه شاد و پر نشاط است.

وی   گفت: روش شاد زندگی کردن مهارتی است که آموزش و پروش باید آن را به دانش آموزان آموزش دهد، اما متاسفانه معدل وزارت خانه در این بخش معدل پایینی است.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  گفت: به عنوان یک حامی و حافظ نظام جمهوری اسلامی از گفتن این حرف شرمنده هستم، اما باید بپذیرم که از  ابتدا ی انقلاب تا کنون آن گونه که باید به آموزش و پروش ارزش و بها  نداده ایم. باید بپذیرم که  آموزش و پروش در کشور از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و این جایگاه هر سال نسبت به سال قبل بدتر می شود.

اعزازی با انتقاد از فعالیت مدارس غیر دولتی  تصریح کرد: فعالیت  مدارسی از این دست کیفیت آموزش در کشور را تنزل داده است.

رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با انتقاد از اینکه جایگاه و شان  علم در آموزش و پروش رعایت نشده است، گفت: حفظ شان و منزلت معلمان  یک تکلیف دینی است. اگر معتقدیم "که هرکس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده  خود کرده "پس باید بیش از این برای ارتقا جایگاه علم و معلم در جامعه کار کنیم.

اعزازی با اشاره به توصیه های رهبری برای حرکت به سمت جامعه اسلامی گفت: متاسفانه آموزش و پروش هم مانند سایر بخش های دیگر جامعه در تحقق و اجرایی کردن ویژگی های جامعه اسلامی عملکرد خوبی نداشته است.

کد خبر 325792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.