موهای پرپشت نتیجه تغذیه مناسب است

داشتن موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر فردی به آن دچار شود. این در حالی است که برای رفع این مشکل شیوه های طبیعی وجود دارد.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا و نقل از مدیکال نیوز، اگرچه هیچ راهی برای تغییر بافت موها وجود ندارد، اما راه هایی وجود دارد که که افراد می  توانند با به کار بردن آنها از شکنندگی موها  و کم شدن آنها جلوگیری کرده و به ضخامت موهای خود کمک کنند.

در واقع موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی، اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ کردن نازک‌تر و کم‌پشت‌تر از گذشته می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین دلایل نازک شدن تارهای موها عوامل ارثی و ژنتیکی است که به شکل اختلال در هورمون‌های جنسی بروز می‌کند و به مرور باعث ریزش مو و نازک  شدن و شکنندگی آن ها می‌شود، اما علاوه بر عامل وراثت، انواع حساسیت‌ها، آلودگی‌های آب و هوا، نوع تغذیه، نحوه آرایش و میزان استفاده ما از محصولات مختلف شیمیایی هم تاثیر فراوانی در روند کم پشت و نازک شدن موها دارد.

شست‌وشوی موها با شامپوهایی که حاوی سولفات یا هر نوع الکل هستند، تاثیرات مخربی روی موهای شما با خشک کردن ساقه آن و در نهایت نازک شدن تارهای مو می‌گذارد. همچنین نرم‌کننده‌هایی که در ترکیبات خود سیلیکون دارند، حجم موهای شما را گرفته و تارهای آن را نازک و شکننده می‌کنند.

خشک کردن موهای خیس با سشوار بلافاصله بعد از خارج شدن از حمام یا استخر نیز یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که آسیبی به مراتب بیشتر از عادت‌های بد ما به مو وارد می‌کند. علاوه بر این استفاده زیاد از حالت‌دهنده‌های الکتریکی مانند اتو و بابیلیس که حرارت زیاد آنها ساختمان مو را به‌شدت تخریب و رشد آن را متوقف می‌کند.

 این در حالی است که محققان شیوه های طبیعی متعددی برای رفع این مشکل یافته اند. این شیوه ها شامل تقویت موها با تخم مرغ، مصرف روغن زیتون، داشتن تغذیه درست، مصرف آواکادو، استفاده از ژل آلوئورا و ... است.

تخم مرغ دارای مقادیر بالای پروتئین است که برای داشتن موهای ضخیم ضروری است. بنابراین درمان موها با این روش و مالیدن تخم مرغ بر روی پوست سر برای مدت 30 دقیقه به قوی شدن و ضخیم شدن موهای فرد کمک می کند.

همچنین روغن زیتون به دلیل سرشار بودن از اسیدهای چرب امگا 3 و مواد مغذی دیگر که برای سلامت کل بدن و موها ضروری است، به افزایش ضخامت موها کمک می کند.

علاوه بر این رژیم غذایی که شامل چربی های مفید، پروتئین و ویتامین های مورد نیاز بدن است، شیوه دیگری برای داشتن موهای ضخیم است. این در حالی است که نازک بودن موها می تواند نشانه عدم برخورداری از مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد. این ر.زیم غذایی می تواند شامل مصرف ماهی سالمون، تخم مرغ، آجیل و .. باشد.

آواکادو نیز میوه ای است که سرشار از ویتامین "E" بوده و به اعتقاد بسیاری از افراد برای حفظ رطوبت موها مورد نیاز است که ماساژ موها با این میوه جادویی و استفاده از آن 2 بار در هفته می تواند تاثیرگذار باشد.

کد خبر 325623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.