دشمنان کارآمدترین ابزارها را در مقابله با نظام اسلامی به کار گرفته‌ است

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: کشور ایران یکی از حساس‌ترین مراحل تاریخی خود را در مقابله با استکبار جهانی می‌گذراند و به همین دلیل رعایت اصول پدافند غیرعامل در این شرایط از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن گلابی در مراسم زنگ پدافند غیرعامل که به مناسبت فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل در دبیرستان دخترانه «حسینی» شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقدامات است که پیش از وقوع بحران یا هرنوع تهدید دیگری انجام می‌شود تا خسارات ناشی از آن را به کمترین میزان ممکن برساند.

وی ادامه داد: تهدیداتی که ممکن است هرکشوری را در مخاطره قرار دهد انواع مختلفی دارد که در بخش های مختلف زیستی، پزشکی،نظامی و آموزشی ایجاد می‌شود بنابراین رعایت اصول پدافند غیرعامل الزاما به معنی به کار بردن تدابیر نظامی نیست.

فرماندار شهرضا تصریح کرد: تجهیز مراکز درمانی، افزایش ایمنی راه‌ها، جلوگیری از حمله هکرها در فضای مجازی و افزایش ایمنی ساختمانها در مقابل مخاطرات طبیعی از جمله زلزله از جله اقدامات پدافندی است که در شهرستان برای مقابله با انواع تهدیدات انجام شده است.

گلابی اظهار کرد: خانواده نخستین و مهمترین نهاد اجتماعی است که سهم قابل ملاحظه‌ای در افزایش ایمنی جامعه دارد زیرا اگر اصول اولیه ایمنی به درستی و در این نهاد به فرزندان آموزش داده شود آمادگی آنها برای فراگیری و عمل به سایر مبانی ایمنی افزایش خواهد یافت.

وی آموزش و پرورش را مهمترین ارگان اداری کشور در آموزش اصول پدافند غیرعامل دانست و افزود: تحصیل حدود ۲۸ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان فرصت بی نظیری را در اختیار مربیان و دانش اموختگان علوم مرتبط با پدافند غیرعامل قرار داده است تا این آموزه‌ها را به بخش زیادی از جامعه منتقل کنند.

فرماندار شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: بخش بسیار مهمی از مشکلات اجتماعی که منجر به بروز درگیری ها و تنش های اجتماعی می شود ناشی از بی توجهی و عدم رعایت اخلاق اسلامی است بنابراین فراگیری و عمل به آموزه های دینی نیز یکی از مهمترین اصول پدافندی در پیشگیری از برخی مشکلات است.

گلابی تأکید کرد: کشور ایران یکی از حساس‌ترین مراحل تاریخی خود را در مقابله با استکبار جهانی می‌گذراند و به همین دلیل رعایت اصول پدافند غیرعامل در این شرایط از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه افزود: دشمنان کارآمدترین ابزارهای خود را در مقابله با نظام اسلامی به کار گرفته‌اند تا به این وسیله به اهداف خود برسند، در چنین شرایطی دانش آموزان و معلمان می‌توانند با آموختن و افزایش دانش اجتماعی، تاحد زیادی با این تهدیدات مقابله و اثرات آنها را کاهش دهند.

کد خبر 325608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.