نمایشنامه خوانی «کسی می آید» در رویش مهر

نمایشنامۀ «کسی می آید» به نویسندگی یون فوسه و ترجمۀ محمد حامد با کارگردانی مرضیه صبوخانیان در موسسۀ فرهنگی هنری رویش مهر اجراخوانی می شود.

کارگردان این نمایشنامه خوانی در گفتگو با ایمنا در مورد جزییات نمایشنامۀ «کسی می آید» گفت: مرد و زنی از دیگران گریخته‌اند برای آن که معتقدند دیگران بین آدم‌ها جدایی می‌اندازند. آن دو به نقطه‌ای دور رفته‌اند تا در تنهایی خود با همدیگر زندگی کنند اما از همان آغاز نیز این شک و شبهه هست که کسی می‌آید. این فکر درست از آب درمی‌آید. مردی می‌آید که این خانه قدیمی و کهنه را در ساحل دریا به این زوج فروخته است. زن و مرد اختلاف پیدا می‌کنند. شوهر برافروخته و عصبی است و با زن خود مقابله می‌کند. زن به دنبال برقراری آرامش است، هر چند خود نیز از این شرایط لطمه خورده است. مرد تنها می‌شود و می‌پندارد که همسرش او را ترک می‌کند و به سوی مرد غریبه می‌رود. اما زن برمی‌گردد تا ‌تنهایی خود را حفظ کنند.

مرضیه صبوخانیان تصریح کرد: این تنها یک لایۀ بیرونی ست از آدم هایی که در این دنیای مدرن زندگی می کنند و با مفهوم جدید تنهایی رو به رو هستند. آدم‌های نمایش، تهی از مختصات شناسنامه‌ای و هویتی شده اند تا با گوشت و پوست و خون و استخوان خود در صحنه حضور داشته باشند و این گونه مسئله انسان پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. مسئله انسان که در رابطه دیگران دچار بحران و بیماری احتمالی شده است. بیماری و کابوس تنهایی و مفهوم انسان بودن در دنیای مدرن.

وی افزود: عوامل این نمایشنامه خوانی عبارتند از: دستیار کارگردان: محمد راکعی، موسیقی متن: سینا شریفیان، نقش خوان ها: محمد راکعی، شادی زراعتی، محمدرضا شیروانی و صحنه خوان: حمیرا ماهر.

علاقمندان برای دیدن «کسی می آید» می توانند با تهیۀ بلیت از سایت پارتاک تیکت روزهای ۱۱ و ۱۲ آبان ماه در دو سانس ۱۷:۰۰ و ۱۹:۰۰ به موسسۀ فرهنگی هنری رویش مهر واقع در خیابان چهارباغ بالا، چهار راه نظر، کوچه شهید پور معراج، شماره ۱۶، پلاک ۱۰ مراجعه کنند. /

کد خبر 325488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.