قیچی کن و فرار کن!

طلایی‌پوشان اصفهانی برای فاصله گرفتن از رده‌های پایینی جدول رده‌بندی لیگ برتر چاره‌ای ندارند تا با کسب هر سه امتیاز دیدار خانگی این هفته نوار بردهای پیاپی میهمانشان را پاره کنند.

به گزارش ایمنا، سپاهان از ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه فردا در ورزشگاه نقش جهان میزبان پیکان است.

رویارویی سپاهان و پیکان مصاف ۲ تیمی است که تا به اینجا به ترتیب پایین‌تر و فراتر از سطح انتظار نتیجه گرفته‌اند. سپاهان با سپری شدن ۱۰ هفته از لیگ برتر تنها ۲ برد در کارنامه خود به ثبت رسانده است تا در پایان یک‌سوم ابتدایی لیگ هفدهم رتبه‌ای بهتر از دوازدهمی نداشته باشد.

پیکان اما وضعیتی کاملاً متفاوت از سپاهان دارد. خودروسازان تهرانی در چهار هفته ابتدایی فصل در دیدارهای خانگی به تقسیم امتیاز تن می‌دادند و در بازی‌های بیرون از خانه قافیه را به حریفان واگذار می‌کردند. شاگردان مجید جلالی اما از هفته پنجم لیگ برتر روی دور بردن افتادند و شگفت‌آور اینکه تا به امروز بی‌وقفه به این رویه ادامه داده‌اند. کسب ۶ پیروزی متوالی باعث شد تا پیکان ظرف درست ۲ ماه از پایین‌ترین نقطه جدول به قله لیگ صعود کند.

پس از آنکه پیکان با شکست برابر سپیدرود به قعر جدول سقوط کرد کاملاً تغییر رویه داد و دیدارهای خود را یکی پس از دیگری با برد پشت سر گذاشت تا اینکه با برتری خانگی برابر تراکتورسازی که به مثابه ششمین پیروزی متوالی این تیم در لیگ برتر بود موقتاً به صدر جدول رده‌بندی رسید هرچند که این صدرنشینی ۲۴ ساعت بیشتر دوام پیدا نکرد.

سپاهان پس از آنکه در دیدار خانگی قبلی برابر سیاه‌جامگان اولین پیروزی فصل خود در ورزشگاه نقش جهان را دشت کرد چهار پله در جدول صعود کرد و از منطقه خطر فاصله گرفت اما تقسیم امتیازات دیدار هفته گذشته با گسترش فولاد در تبریز به قیمت سقوط دوپله‌ای طلایی‌پوشان تمام شد و یک بار دیگر پُرافتخارترین تیم لیگ برتر را به رده‌های پایینی جدول نزدیک نمود.

با این اوصاف، سپاهان برای فاصله گرفتن دوباره از قعرنشینان و نزدیک شدن به میانه‌های جدول چاره‌ای ندارد تا هر سه امتیاز دیدار خانگی با پیکان را به حساب خود واریز نماید. این مهم با توجه به آنچه گفته شد مستلزم قیچی کردن نوار بردهای پیاپی حریف پیش روست. اگر شاگردان زلاتکو کرانچار از پس این مأموریت دشوار برنیایند و ورزشگاه نقش جهان را با دستان کاملاً پُر ترک نکنند حضورشان در رتبه‌های پایینی جدول ادامه‌ پیدا خواهد کرد.

ترکیب احتمالی ۲ تیم:

سپاهان: لی اولیویرا، سیاوش یزدانی، مهدی رحیمی، عارف غلامی، سعید آقایی، میلاد سرلک، علی کریمی، رضا میرزایی، حسین پاپی، جلال‌الدین علی‌محمدی و ساسان انصاری

پیکان: پیام نیازمند، امیرحسین صادقی، حجت حق‌وردی، مهدی شیری، آرمان قاسمی، امیرحسین کریمی، صادق بارانی، ابوالفضل ابراهیمی، آرفنگ دافه، مرتضی آقاخان و امیر روستایی

کد خبر 325433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.