«القائم» در کمتر از یک هفته آزاد می‌شود/ آمریکا به دنبال غلبه بر عاملان نابودی داعش است

سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق با اشاره به اینکه آزادسازی شهرستان «القائم» تنها یک هفته طول خواهد کشید، گفت که واشنگتن به دنبال غلبه بر نیروهای مقاومت به دلیل شکست داعش، است.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، «جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گردانهای «حزب‌الله» عراق گفت که نبرد آزادسازی شهرستان «القائم» در استان «الانبار» طی تنها یک هفته پایان می‌یابد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» لبنان اظهار داشت: عملیات محاصره القائم از روز دوشنبه (فردا)، آغاز می‌شود که مقدمه ورود به شهر و آزادسازی آن است.

الحسینی تاکید کرد که در داخل القائم، بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ داعشی کمین کرده‌اند و طی کمتر از یک هفته دیگر این شهر آزاد خواهد شد.

این مقام نظامی عراقی افزود: پس از آزادسازی القائم، ماموریت نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق، تامین مرزهای مشترک با سوریه است و هماهنگی بالایی میان نیروهای سوری برای آزادسازی القائم و البوکمال حاصل شده است.

وی در ادامه از وجود اطلاعاتی درباره حرکت «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش خبر داد اما گفت که گروه‌های مقاومت این مسئله را فاش نمی‌کنند.

الحسینی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند بر کسی که داعش را شکست داده، سیطره یابند. اما واشنگتن نمی‌تواند گروه‌های مقاومت عراقی را از بین ببرند. نیروهای مقاومت پیش از اینکه واشنگتن چنین مسئله‌ای را اعلام کند برای مقابله با آمریکایی‌ها آمده شده‌اند.

وی در واکنش به اقدام وزارت خارجه آمریکا در تروریست توصیف کردن «ابومهدی المهندس» معاون فرماندهی الحشد الشعبی اظهار داشت: منبع اصلی مشروعیت الحشد، مردم عراق هستند.

سخنگوی نیروهای مقاومت گردانهای حزب‌الله عراق در ادامه درباره مسعود بارزانی گفت: وی مانند ابوبکر البغدادی است زیرا به دنبال تجزیه کشور و تسلیم آن به دشمنان است. میان رابطه با منطقه کردستان و رابطه با مسعود بارزانی تفاوت وجود دارد. بارزانی تاریخ مصرفش تمام شده و موجودیت در شمال عراق به پایان رسیده است و مقال دادگاه ملت کُرد محاکمه خواهد شد.

وی بارزانی را به چپاول دارایی‌های ملت کرد و درآمدهای نفتی طی مدت ۲۵ سال متهم کرد و گفت: وی با دادن دستور مقابله با نیروهای ارتش و پلیس عراق و کشته شدن شماری از این نیروها، مرتکب جنایت شده است.

کد خبر 325399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.