طرح های مترو و مرکز همایش ها نیازمند بازنگری است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باتوجه به اینکه سالهای سال از طراحی مترو و مرکز همایش های بین المللی اصفهان می گذرد و هنوز به بهره برداری نرسیده لذا باید طراحی آن بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مطالعات طرح متروی اصفهان در سالهای ۷۰ تا ۷۳ انجام شده که باید تا امروز به بهره برداری می رسید اما علی رغم گذشت ۲۶ سال، فاز یک خط در حال بهره برداری است که البته طراحی که در گذشته انجام شده نمی تواند جوابگوی نیاز امروز شهر اصفهان باشد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مسئولان اجرایی مترو، برای اجرای خط دوم آن نیاز به سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومان داریم با توجه به اینکه اگر سالیانه یک پنجم این خط پیشرفت داشته باشد نیاز به ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه داریم که تقربیا بیش از بودجه شهرداری اصفهان است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: چنین پروژه در این حد و اندازه نیاز به طراحی جامع و کاملی دارد که مدیران جدید شهرداری باید نسبت به تهیه نقشه جامع قطار شهری اصفهان اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قرار بود در مرکز همایش های بین المللی اصفهان، اجلاس کشورهای غیر متعهد در سال ۹۱ در اصفهان برگزار شود که به همین دلیل طراحی مناسب آن انجام نشده است، تصریح کرد: کلنگ زنی این سالن در سال ۹۰ انجام شده و قرار بود که ۱۸ ماه بعد به بهره برداری برسد در حالی که پس از گذشت ۶ سال حدود دو سوم این طرح پیشرفت داشته است.

ملت اضافه کرد: قرار بود در آن زمان ۱۰۰ میلیون تومان دولت به ساخت این پروژه کمک کند، در حالی که امروز با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان هزینه هنوز به بهره برداری نرسیده و برای بهره برداری آن، نیاز به ۲۰۰ میلیون تومان دیگر هم هست.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است نگاه ما صرفا به این مجموعه برگزاری اجلاس باشد، هیچ توجیه اقتصادی برای انجام آن وجود ندارد لذا لازم است کمیسیون عمران شورا سریعا نسبت به بازنگری این مجموعه اقدام کند.  

کد خبر 325374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.