اعتماد به جوانان شایسته یعنی اعتماد به آینده/رخنه فساد در مدیریت شهری در کمین منابع انسانی

عضوشورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خطر رخنه فساد در حوزه مدیریت شهری همواره در کمین منابع انسانی و سرمایه ای ما وجود داشته و به عنوان یکی از بزرگترین مخاطرات و چالش های مهم مدیریت شهری بشمار می رود و در طی چندین سال گذشته خسارات سنگینی را بر بیت المال و حقوق مردم بویژه در کلانشهرها تحمیل نموده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی در جلسه علنی شورا اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان درراستای عمل به تعهد وسوگند خویش، مکلف به تلاش و اهتمام برای بهبود شرایط و فراهم آوردن زمینه های توسعه متوازن و برقراری عدالت اجتماعی و تامین فضایی زیبا، پرنشاط و شایسته برای مردم شریف کلانشهر اصفهان هستیم.

وی گفت: از نگاه اینجانب توجه به مقوله های کورفساد ستیزی، جوان گرایی و استفاده از ظرفیت زنان شایسته ، حمایت از اقشار آسیب دیده و ایجاد نشاط اجتماعی می تواند ما را در ۴ سال پیش رو و حتی پس از آن در مسیری قرار دهد که چالش های مدیریتیِ شهر گنبدهای فیروزه ای را به حداقل ممکن برساند.

خطر رخنه فساد در حوزه مدیریت شهری همواره در کمین منابع انسانی است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به (کورفساد ستیزی) عنوان کرد: با تاسف فراوان باید بپذیریم که خطر رخنه فساد در حوزه مدیریت شهری همواره در کمین منابع انسانی و سرمایه ای ما وجود داشته و دارد که به عنوان یکی از بزرگترین مخاطرات و چالش های مهم مدیریت شهری بشمار می رود و در طی چندین سال گذشته خسارات سنگینی را بر بیت المال و حقوق مردم بویژه در کلانشهرها تحمیل کرده است.

محمدی عنوان کرد: همچنین تولد باندهای فساد با استفاده از رانت های اطلاعاتی و زد وبندهای اداری، در اطراف برخی مدیران ضعیف النفس شهری به تاراج منابع کلان مردم و در نتیجه ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه منجر شده است.

وی تاکید کرد: امروز به لطف و مدد الهی و با همت والای مردم شریف اصفهان، شورایی یکدست ومصمم به خدمتگزاری صادقانه و شفاف از جریان اصلاح طلبی در راس امور مردم در حوزه مدیریت شهری قرار گرفته است، اظهار کرد:هیچ گریز و بهانه ای از ما پذیرفته نیست مگر آنکه بر عهد و پیمانمان با مردم که همانا شفافیت و مبارزه با رانت و فساد است با قدرت و قاطعانه بایستیم و برای منافع مردم و شهرمان جانانه تلاش کنیم.

محمدی با تاکید براینکه اینجانب به عنوان یکی از نمایندگان مردم شریف اصفهان در شورای شهر در کنار سایر اعضای شورا، خود ضمن التزام خویش به رعایت شفافیت و پاسخگویی با تمام توانم با هرگونه فساد، دلالی و رانت خواری در حوزه مدیریت شهری مبارزه می کنم ، خاطرنشان کرد: در این راستا از شهردار اصفهان، معاونین، روسای سازمانها و شرکت های تابعه شهرداری نیز تحقق این مهم را به عنوان یک مطالبه عمومی خواستارم و مجدانه خواهان شفاف سازی همه امور و ارتباط مستقیم و واضح با مردم، قطع دستان غدار دلالان و مفسدان در حوزه های مدیریت شهری و رفع تمامی ابهامات موجود در سازوکارهای مدیریتی آن هستم.

عضوشورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جوان گرایی و استفاده از ظرفیت زنان شایسته، اضافه کرد: اعتماد به جوانان و زنان شایسته یعنی اعتماد به آینده است و تجربه نشان داده است که هرکجا به جوانان و زنان براساس شایستگی و تخصص شان اعتماد شده، نشاط و پویایی را شاهد بوده ایم.

وی افزود: جوان گرایی یکی از شاخص های مهم سنجش میزان تحرک و پویایی و تقویت جایگاه زنان مایه نشاط و سرزندگی هر جامعه ایست و در شرایط کنونی لازمه رشد و تعالی است.

اعتماد به جوانان و بانوان باعث شاهد رشد و تعالی چند برابری در مجموعه مدیریت شهری می شود

محمدی با تاکید براینکه شایسته است تا شهرداری و مجموعه مدیریت شهری اصفهان به عنوان یک نهاد عمومی و تاثیر گذار در حوزه فرهنگ، اقتصاد و ساختار جامعه، با نهایت توجه به جوانان شایسته و متخصص به «تحرک» و «پویایی» شهر کمک کند، افزود: البته اقدامات شهردار اصفهان در این خصوص در مدت زمان اخیر ستودنی است لذا توصیه می کنم شهرداراصفهان ضمن تداوم روند جوانگرایی در عرصه مدیریت شهری، توجه ویژه ای هم به تخصص و شایسته سالاری در میان جوانان داشته باشند تا خدای ناکرده در آینده شاهد کاهش راندمان کاری در حوزه های مختلف نباشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بی تردید جوانان و بویژه زنان شایسته بیشماری هستند که در صورت اعتماد به آنان شاهد رشد و تعالی چند برابری در مجموعه مدیریت شهری خواهیم بود.

شورای شهر و شهرداری از محرومیت نشسته بر چهره شهر غبار زدایی کنند

 وی با تاکید بر حمایت از اقشار آسیب دیده، تصریح کرد: به نظر می رسد آنچه سالیان گذشته در مدیریت شهری کلانشهرهای ما و به ویژه شهر اصفهان مغفول مانده و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است، مقوله آسیب های اجتماعی و مشخصا " اقشار آسیب دیده " است.

محمدی افزود: اگر بپذیریم که اقشار آسیب پذیر جامعه و از جمله  کودکان کار که متاسفانه روز به روز هم در اثر بی توجهی بر تعدادشان افزوده می شود جزیی از جامعه و به عبارت بهتر جزیی از شهروندان این شهر هستند، بر این اساس باید وظیفه حمایت و ساماندهی از این اقشار را بیش از پیش احساس نموده و با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی چهره زیبای شهر اصفهان را از وجود این گونه آسیب ها مبرا سازیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: همه ما به خوبی به این امر واقفیم که وجود یک متکدی، یک کودک در حال کار در سطح شهر یا حتی یک زن آسیب دیده با رفتاری نامتعارف، معلول عوامل مختلفی همچون نابرابری های اجتماعی یا بی عدالتی در توزیع امکانات و ثروت ها و موقعیت های اجتماعی است.

وی ادامه داد: مطلوب است که شورای شهر و شهرداری با همکاری دستگاه هایی همچون بهزیستی، فرهنگ و ارشاد و اسلامی، نیروی انتظامی، صدا و سیما و ... از محرومیت نشسته بر چهره شهر غبار زدایی نمایند.

محمدی عنوان کرد: همچنین مطلوب است که به جای روش های سلبی و پاک کردن صورت مساله، هرچه سریعتر نقشه ی راه و مدلی موثر در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی در کلانشهر اصفهان تدوین گردد تا از آن رهگذر، ضمن پیشگیری از بروز آسیبهای جدید، عزت و منزلت اجتماعی به اقشارآسیب دیده جامعه نیز بازگردانده شود.

عضوشورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: لذا بهترین و موثر ترین رویکرد در شرایط کنونی، عبارت از تلاش در جهت توانمندسازی آحاد زنان و مردان جامعه و تسهیل زمینه های مشارکت آنان در توسعه و پیشرفت شهر است که به مدد الهی و همت همکاران در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا این مقوله با حساسیت، و جدیت در حال انجام است.

احساس نشاط یکی از مهمترین پشتوانه  برای مقابله با مشکلات است

وی با اشاره به ایجاد نشاط اجتماعی، گفت: انسان موجودی هدفمند و جویای نشاط(شادکامی)، خوشبختی و سعادت است و تا زمانی که به آنچه می خواهد دست نیابد احساس نشاط، خوشبختی و سعادت نمی کند.

محمدی  با بیان اینکه احساس نشاط یکی از مهمترین پشتوانه های ما برای مقابله با مشکلات است، گفت: شاید به جرأت بتوان گفت همه تلاش هرانسان در جهت یافتن شادی، نشاط و خوشبختی در آینده است.

عضوشورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید برا اینکه نشاط اجتماعی، اثرات قابل توجهی بر زندگی شهروندان و جامعه دارد، تصریح کرد: از اثرات نشاط اجتماعی می توان به احساس تعلق، همبستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و نیز ارتقاء شاخص‌های سلامت روانی، اجتماعی و رضایت از زندگی اشاره کرد.

وی ادامه داد: همه این موارد به عنوان عواملی موثر در جهت کاهش هزینه‌های مردم، افزایش امید، ارتقاء کیفیت زندگی و در نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی محسوب می شوند.

محمدی با بیان اینکه متاسفانه در بحث نشاط اجتماعی امروز کلانشهر اصفهان حال و روز خوبی ندارد، گفت: آمارها حکایت از افزایش میزان نزاع و افسردگی دارد؛ از طرفی وجود ناهنجاریهای اجتماعی در نهاد خانواده و بویژه آمار بالای طلاق، آلاینده های صوتی، سنگینی حجم ترافیک، آلودگی های زیست محیطی و اعتیاد جوانان و گسترش حاشیه نشینی، رنگ و لعاب نشاط را از رخساره این شهر به تحلیل برده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: آمار خشونت های پنهان و بروز رفتارهای ماز و خیستی برخی نوجوانان بر علیه سلامت خویش که در قالب خود زنی های دختران در مدارس و اخیرا دو مورد اقدام به خودکشی دو دختر نوجوان خود را نشان داده است، همه و همه نشان از کاهش نشاط اجتماعی دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه یکی از ۲ دختر نوجوان که در محدوده پل شهید چمران اقدام به خودکشی کردند جان خود را از دست داده است و نه تنها خانواده این عزیز که به اعتقاد من سیستم تعلیم و تربیت جامعه شهری ما امروز داغدار این مصیبت بزرگ است .

محمدی عنوان کرد:  این در حالیست که مسئولان ما با غفلت از ریشه اصلی این اتفاق ناگوار مدتهاست که بدنبال مقصر این قصه تلخ در حوالی فضای مجازی و نهنگ آبی پرسه می زنند در حالیکه صرف نظر از تاثیر یا عدم تاثیر بازی مجازی نهنگ آبی در این حادثه، ریشه های اصلی این موضوع در روش های تربیتی و عدم توانمندی شهروندان در مواجهه با چالشهای زندگی است و در عین حال عدم مدیریت هیجانات نسل نوجوان در جامعه شهری اصفهان و وجود خشونتهای پنهان در این نسل در قالب سلسله عواملی در شکل گیری این حادثه تلخ نقش اساسی داشته اند و غفلت محض است اگر کارشناسان ما وقت خویش را بر تحلیل بازی نهنگ آبی متمرکز کنند.

عضوشورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لذا جادارد تا در سایه اقداماتی میان مدت و بلند مدت، استراتژی های کاربردی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر اصفهان ایجاد گردد و در این زمینه از ظرفیت های طبیعی و غیر طبیعی شهری همانند احیای سنتهای اصیل و بومی، پویایی و برقراری ایستگاههای نشاط در مسیر چهار باغ عباسی و مسیرهای مشابه بخوبی استفاده گردد.

کد خبر 325335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.