آمانو برای رایزنی با مقامات کشورمان به ایران آمد

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که دیشب به تهران آمد امروز با مقامات کشورمان دیدار می کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سفر آمانو به تهران در ادامه دیدارهای مدیران آژانس و مقامات ایران و با هدف مرور آخرین وضع همکاری های دو طرف درخصوص برجام، امور پادمانی و همکاری های هسته ای است. آژانس بین المللی اتمی تاکنون هشت بار متوالی پایبندی ایران به تعهدات برجام را تایید کرده است. 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره اهداف و برنامه سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفته است: ما به طور دوره‌ای با مسئولان آژانس دیدار و گفت‌وگو می‌کنیم و اخیراً آقای صالحی با آقای آمانو دیدار داشت. در مناسبت‌های مختلف با مسئولان این نهاد درباره موضوعات مختلف مانند مسائل مرتبط با برجام، موضوعات پادمانی و مسائل پروتکلی دیدار و گفت‌وگو می‌کنیم.

معاون صالحی با اشاره به طرح مباحث مخالف برجام از جانب هیأت حاکمه آمریکا و رویدادهای مرتبط با آن افزود: سفر آقای آمانو می‌تواند تلاشی برای تقویت برجام و اقدامی با اهمیت باشد. وی در پاسخ به این‌که مقامات کشورمان از آقای آمانو برای دفاع از حقوق هسته‌ای کشورمان در برابر هجمه‌های آمریکا چه انتظاری دارند، اظهار کرد: انتظار ما این است که آژانس وظایف حرفه‌ای‌اش را انجام دهد؛ کما این که تا کنون انجام داده و در هشت گزارش، پایبندی کشورمان را به برجام اعلام کرده است.

کمالوندی افزود: تعهداتی را که پذیرفته‌ایم انجام می‌دهیم؛ گرچه اجرای این تعهدات منوط به این است که طرف‌های مقابل هم تعهداتشان را تمام و کمال انجام دهند.  

کد خبر 325293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.