ایجاد پنجره واحد در ارتقاء رتبه کسب‌وکار ایران تاثیرگذار است

رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ایجاد پنجره واحد برای ارایه خدمات سازمان های دولتی به فعالان اقتصادی می تواند رتبه کسب و کار کشور را ارتقا بخشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی رناسی  در هشتمین جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به تجربه موفق پلیس+ ۱۰ نیروی انتظامی در ارایه خدمات به شهروندان و خصوصی سازی این خدمات، اظهار داشت: وجود دفاتر متعدد در سطح شهر و ارایه خدمات مناسب باعث شد این دفاتر نقش موثری در تسهیل خدمات رسانی به شهروندان شده است.

وی اضافه کرد: صدور پاسپورت در ۴۸ ساعت و انجام امور در دفاتر پلیس+ ۱۰ نمونه موفق از ارایه خدمات به مردم است که سازمان های دولتی می توانند این نوع خدمات رسانی را در دستور کار قرار دهند.

مدیر دفتر مدیریت راهبردی بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: فعالیت این دفتر در سه حوزه معیارسنجی و ارتقای  شاخص های محیط کسب کار، دیده بانی محیط کسب و کار و آمار و اطلاعات دنبال می شود.

امیرحسین زمانی با اشاره به نخستین پایش محیط کسب و کار این دفتر گفت: در این پایش جامعه آماری ۳۰۰ صادرکنندگان نمونه استان و مدیران عامل شرکت ها و اصحاب صنعت در نظر گرفته شد. براساس اطلاعات جمع آوری شده توزیع نامناسب تسهیلات بانکی به فعالان اقتصادی و عدم تعلق جوایز تشویق صادراتی به صادرکنندگان، مشکلات موجود سیستم بانکی و صرافی ها در نقل و انتقالات مالی و ادامه مشکلات سوئیفت و مسایل مربوط به مالیات بر ارزش افزوده به عنوان سه چالش اصلی پیش روی فعالان اقتصادی شناخته شده است.

وی افزود: سازمان غذا و دارو، صنعت، معدن و تجارت، سازمان بورس کالا، صنایع پتروشیمی، اداره برق شهرستان و اتاق بازرگانی از جمله سازمان‌های مورد توجه فعالان اقتصادی در ارایه مشکلات و مسایل پیرامون کسب و کار بودند.

زمانی تاکید کرد: پیشنهاداتی از سوی فعالان اقتصادی که فرم های نظرسنجی را تکمیل کردند، ارایه شده که در قالب پیشنهاد به سازمان های دولتی مرتبط ارایه می شود.

کد خبر 325209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.