راهپیمایی اربعین حسینی زمینه ساز حکومت امام عصر(عج) است

چادگان - امام جمعه چادگان گفت: راهپیمایی اربعین حسینی زمینه ساز حکومت امام عصر(عج) است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چادگان، با اشاره به  اجتماع عظیم مسلمانان در روز اربعین در کربلا اظهار داشت: این حضور را یک پیاده‌روی ساده حساب نکنید بلکه دنیایی از معارف و  زمینه ساز انتقال فرهنگ به کل جهان است.

وی ادامه داد: این حضور، یک همایش تجمعی از سرتاسر جهان است؛  هم شور دارد و هم شعور و یک آمادگی جهانی برای آغاز حکومت امام عصر (عج) است.

امام جمعه چادگان افزود: باید  پیام های مهم این همایش اسلامی و ظهور و جلوه پر شور آن  را به دنیا نشان داد.

امام جمعه چادگان  با اشاره به تحرکات  دوره‌ای دشمنان در منطقه  افزود: هدف دشمن تفرقه است اما به برکت نیروهای مقاومت داعش نابود شد و  حال آن‌هایی که خودشان آن را ایجاد کرده‌اند نابودی‌اش را ببینند.

وی ادامه داد: حمایت رژیم صهیونیستی  از جداسازی اقلیم کردستان نقشه جدید آن‌هاست و فقط تنها کشورهایی سود می‌برند که دشمن دین اسلام هستند.

امام جمعه چادگان اظهار کرد: ائمه اطهار (ع) و اولیای خدای متعال همه مورد امتحان الهی قرار گرفته اند، ما هم مورد امتحان قرار می‌گیریم، گاهی اوقات این امتحان کردن با پول خواهد بود،گاهی با پست و مقام است.

وی گفت: راهکار این است که تقوا و ترس از خدا را بالا ببریم لذا باید کاملا مراقب بود و فرصت‌های ارزشمند زندگی را به راحتی از دست ندهیم.

سلیمانی با اشاره به شهات امام حسن مجتبی (ع) افزود: روحیه  ولایت‌پذیری در زمان این امام بزرگوار به معنای حقیقی کلمه وجود نداشت، در آن زمان به سبب جهلی که اشاعه پیدا کرده بود امام ناچار شدند صلح تحمیلی را قبول کنند که خود زمینه ساز قیام عاشورایی شد.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: از جمله ویژگی های امام حسن مجتبی(ع) می‌توان به اخلاق پسندیده، مهربانی، بردباری و صبور بودن ایشان که همه این ها از فضایل اخلاقی است، اشاره کرد که رعایت آن‌ها باعث به کمال رسیدن انسان می‌شود، باید پیرو ائمه اطهار (ع) باشیم و تقوا را بیش از پیش پیشه کنیم.

وی با اشاره به سالروز آیت‌االله نجفی مرعشی  گفت:  ایشان در ۲۷ سالگی مجتهد شده بودند و  ۱۵۰ تألیف داشته‌اند، کارهای بزرگی انجام داده بودند که یکی از آن‌ها تأسیس یک کتابخانه ملی بود که بسیار ارزشمند است.

سلیمانی در ادامه با اشاره به 8 آبان سالروز شهادت آیت‌االله سید مصطفی خمینی گفت: وی پشتکار فراوانی داشت و نیروهای انقلابی را حمایت  کرد.

امام جمعه چادگان با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده و تأسیس بسیج دانش آموزی گفت: دشمن می‌خواهد در جنگ نرم ، تفرقه و فاصله ایجاد کند  و جوانان را از لحاظ معنوی و علمی دور کند اما نیروهای مقاومت علی الخصوص سپاه با اقتدار و هوشیاری با این نوع جنگ‌ها مقابله می‌کند تا به آن‌ها بفهماند که نوع نگرش جوانان و نوجوانان ایرانی  از نوع حسین فهمیده‌هاست.

کد خبر 325105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.