جزییات وام ۲۰ میلیون تومانی تجهیز مسکن روستایی

معاون بازسازی بنیاد مسکن پیرامون تخصیص وام ۲۰ میلیونی کیفی سازی مسکن روستایی، گفت: محدودیتی برای روستاییان نداریم، تسهیلات از زمان ابلاغ پرداخت می شود و تا پایان سه ماهه سوم امسال به واجدان تعلق می گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا عزیزالله مهدیان در برنامه گفتگوی خبری، با اشاره به اینکه در قالب طرح بازسازی مسکن روستایی ۳۵۰ هزار واحد روستایی مشمول این طرح شدند که ۳۹ درصد آنها بازسازی شده و در بعضی استانها تا ۵۰ درصد واحد های روستایی بازسازی شده است، افزود: مقاوم سازی در ۱۰ سال آینده کلیه واحدهای روستایی کشور را شامل خواهد شد.  

وی در پاسخ به این سوال که آیا دریافت وام ۲۰ میلیونی تابع شرایط خاصی است، گفت: تخصیص این تسهیلات طبق شرایط خاصی در نظر گرفته شده است که با آن، در ۴ سال آینده حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد روستایی مقاوم سازی خواهد شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن در مورد نحوه بازپرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی، گفت: این تسهیلات ۱۵ ساله و با کارمزد ۵ درصد واگذار می شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع مشارکت مدنی ۱۵ ساله است و مبلغ تسهیلات طی دوران ساخت پرداخت می شود، بیان داشت: روستاییان باید مدارک شناسایی معتبر، قولنامه خانه، ناظر، نقشه خانه و پروانه ساخت داشته باشند.

 مهدیان گفت: محدودیتی برای روستاییان نداریم، تسهیلات از زمان ابلاغ پرداخت می شود و تا پایان سه ماهه سوم امسال به واجدان تعلق می گیرد.

وی افزود: این وام از سال ۱۳۷۳ به واجدان پرداخت شده است و واجدان برای دریافت آن باید به بانک مسکن مراجعه کنند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن در خصوص فرایند تخصیص وام، گفت: پس از ارائه درخواست، مهندسان ناظر روستایی ساختمانها را بررسی و در اولین فرصت مقدمات را فراهم می کنند که در مدت کوتاهی به بانک معرفی  و تشکیل پرونده می شود.

وی اضافه کرد: تضمین آنها به صورت سفته است و هر سه نفر روستایی وام گیرنده به صورت زنجیره ای، ضامن یکدیگر می شوند.

مهدیان درباره اینکه کدام بانک ها  این وام را پرداخت می کنند؟ گفت: همه بانک های دولتی کشور که ۷ بانک هستند، وام دهنده خواهند بود.

وی گفت: معمولا این وام ها و تسهیلات همه هزینه مقاوم سازی را تامین نمی کند و خود روستاییان هم باید آورده ای داشته باشند.

 معاون بازسازی بنیاد مسکن میزان استقبال از این طرح را بسیار خوب ارزیابی و تصریح کرد: بر اساس قولی که بانک ها داده اند، روند واگذاری تسهیلات بهبود خواهد یافت.

وی گفت: ما با نهادهایی مثل کمیته امداد هم تفاهمنامه داریم که  بر اساس آن این نهادها هم منابع را تامین می کنند.

کد خبر 325077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.