راه اندازی اکوسیستم کارآفرینی نیازمند منابع مالی خطرپذیر است

یک عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه راه اندازی یک اکوسیستم کارآفرینی نیازمند منابع مالی خطرپذیر است، گفت: در این راستا می‌توان یک صندوق جسورانه با حداقل نیاز مالی ۱۰ میلیارد تومان ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی در دومین رویداد کارآفرینی نت تلنت که شامگاه برگزار شد با اشاره به اینکه برای تسلط بر هر زبانی باید دو سال روزانه بین یک یا دو ساعت مطالعه کرد، اظهار داشت: اگر فردی با همین استعداد حدود سه ماه زندگی کند به آن زبان به طور کامل مسلط می شود.

وی به رابطه این مثال پیرامون کارآفرینی اشاره کرد و گفت: اگر محیطی همانند آنچه امروز هست وجود نداشت، کارآفرینان در حوزه دیجیتال نمی توانستند به معرفی خود بپردازند.

این عضو شورای شهر اصفهان در خصوص اینکه چطور اصفهان به یک اکوسیستم کارآفرینی تبدیل خواهد شد، بیان داشت: یکی از مصوبات مهم این شورا، تاسیس ستادی برای ایجاد، توسعه و مدیریت اکوسیستم کارآفرینی است.

خسروی با بیان اینکه باید بتوانیم یک جمع، انجمن یا سازمان کوچک را در اصفهان به یک اکوسیستم کارآفرینی تحت عنوان میکرواکوسیستم کارآفرینی تبدیل کنیم، گفت: به عنوان مثال جهاد یا موسسه شجره طیبه با داشتن ۱۰۰ تا ۲۰۰ کارمند برای رشد و بالندگی توانمندی‌های کارآفرینی افراد می‌توانند یک اکوسیستم کارآفرینی را راه‌اندازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی یک اکوسیستم کارآفرینی نیازمند منابع مالی خطرپذیر است، تصریح کرد: در این راستا می‌توان یک صندوق جسورانه با حداقل نیاز مالی ۱۰ میلیارد تومان ایجاد کرد.

 عضو شورای شهر اصفهان به یکی از راهکارهای ایجاد صندوق قرض‌الحسنه ویژه کارآفرینی و تامین منابع مالی آن اشاره کرد و گفت: بسیاری از خانواده‌های ایرانی، یک صندوق قرض‌الحسنه فامیلی یا خانوادگی دارند که می توان از این پتانسیل بهره گرفت.

وی  با بیان اینکه اعضا می‌توانند ایده‌های یکدیگر را به اشتراک بگذارند و برای تولید و عرضه آن را برای بازار عرضه کنند، تاکید کرد: اگر زبان مشترک در بین اعضا وجود نداشته باشد، اعضای سازمان یا انجمن می‌توانند کمبودها را به گونه‌ای کسب کنند و به دیگر افراد حاضر در سازمان یا انجمن انتقال دهند تا جایی که سطح دانایی تمام افراد به یک میزان برسد و آن زبان مشترک ایجاد شود.

خسروی با اشاره به اینکه دسترسی به بازار نیز اکوسیستم‌ساز است، گفت: در این راستا اعضای میکرواکوسیستم ها مکلف به معرفی محصول خود از طرق مختلف هستند همچنین خودشان آن محصول را خریداری و استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در نهایت میکرواکوسیستم ها در سطح شهر با حمایت اعضای خود یا با حمایت دیگران یا از طریق قرض الحسنه ها ایجاد می‌شوند، افزود: بعد از آن چندین میکرواکوسیستم می‌توانند به یکدیگر متصل و اکوسیستم کارآفرینی تشکیل دهند و دسترسی به بازار را بیشتر از گذشته توسعه دهند.

بنیان‌گذار یک استارت آپ موفق در این همایش با بیان اینکه در دانشگاه چه در ایران و چه در خارج از ایران چیز زیاد یادی آموزش داده نمی شود، افزود: دانشگاه می تواند محیطی را فراهم کند تا با افراد دیگری آشنا شویم و از این افراد چیزهایی یاد بگیریم.

سهیل شهیدی به ارکان اصلی موفقیت اشاره کرد و گفت: داشتن عشق و علاقه به کار از ارکان اصلی موفقیت است و در صورت علاقه، کار را تا جایی که به موفقیت برسد ادامه می دهیم حتی اگر  چندین بار شکست بخوریم.

وی بیان داشت: خودباوری و اعتماد به نفس، تفکر و تجسم سازی روی هدف، تلاش و پشتکار و تمرکز روی کار نیز ار ارکان اصلی موفقیت به شمار می آیند.

بنیان‌گذار Payment۲۴ با بیان اینکه پرداخت زکات علم و ثروت باعث موفقیت خواهد شد، گفت: افرادی که بیشتر دانش خود را به اشتراک بگذارند افراد داناتری هستند و بلعکس افرادی که در اشتراک گذاری دانش خود خساست می کنند، اطلاعات و دانش کمتری دارند. همچنین می توان همیشه بخشی از درآمد خودمان را به امور خیریه اختصاص دهیم.

وی در خصوص دلایل شکست خود در برخی از تجارب قبلی، گفت: نداشتن تخصص لازم  در کار، شریک ناسالم و ناکارآمد، عدم انجام تحقیقات کافی و انتخاب محیط سرمایه گذاری نامناسب از عمده دلایل شکست من در تجارب کاری گذشته بوده است.

شهیدی با تاکید بر اینکه به کارگیری افراد باهوش و خلاق همواره موثر و موجب موفقیت خواهد شد، تصریح کرد: اگر مدیر استارت آپی هستید بهتر است به جای استخدام افراد متخصص، افراد باهوش و خلاق را استخدام کنید و از افراد متخصص به عنوان مشاور استفاده کنید.

وی بیان داشت: تشکیل تیم حرفه ای، جلب اعتماد و اعتبار در بازار، ارایه سرویس دهی عالی به مشتریان و همگام شدن با تکنولوژی های روز از جمله ارکان برای ادامه فعالیت یک کسب و کار است.

کد خبر 325072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.