تبدیل تفکر نخبگان به ثروت/ توجه به بهبود فضای کسب و کار

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به لزوم توجه به نخبگان فکری جامعه گفت: شهرداری زمینه ای را فراهم کرده که فکر این افراد به ثروت تبدیل شود.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،  فتح الله معین در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه با اشاره به اینکه اصفهان یکی از شهرهای تاریخی دنیا است اظهار کرد: اصفهان با عناوینی مانند مروارید و نگین شرق شناخته می شود و این ناشی از تمدن غنی این سرزمین است.

وی ادامه داد: اصفهان در عرصه موسیقی، فلسفه و ادبیات دارای نکات برجسته ای است و حفاظت از این آثار باید به دقت انجام شود.

رییس شورای شهر اصفهان افزود: با توجه به این موضوع شهرداری هم به اندازه توان خود از این آثار حمایت می کند. به عنوان مثال برای مکتب فلسفی اصفهان مکانی به عنوان خانه فلسفه و حکمت ساخته شده است.

معین با بیان اینکه در تمام مناطق ۱۵ گانه شهرداری ۳ یا ۴ فرهنگسرا وجود دارد گفت: کاربرد این فرهنگ سراها در توسعه فرهنگ شهروندی، سبک زندگی و آموزش های مختلف است، همچنین برای جوانان نیز در این فرهنگسراها برنامه های مختلفی در نظر گرفته می شود.

وی اضافه کرد: برنامه های ما در این اماکن باید به نوعی باشد که نشاط و امیدواری در شهر افزایش یابد، در این راستا برنامه های تخصصی هم در این مکانها در نظر گرفته شده، به عنوان مثال در باغ غدیر انجمن قلمستان برای آموزش های شعر و ادب در نظر گرفته شده تا علاقمندان به این حوزه به صورت تخصصی تر با این مباحث آشنا شوند. همچنین فرهنگسرای پرسش برای رفع ابهامات جوانان در نظر گرفته شده است.

رییس شورای شهر اصفهان گفت: به طور حتم هر تلاشی در این راه باعث نخواهد شد که ما در مسیر پیشرفت متوقف شویم.

تمامی مساجد از حمایت های شهرداری بهره مندند

معین با اشاره به اینکه شهرداری در حوزه ورزش هم اقداماتی داشته بیان کرد: البته به اتفاق شهردار اصفهان قرار است خون تازه ای در رگ های ورزش همگانی دمیده شود تا همگان بتوانند از این فرصت برای افزایش نشاط خود استفاده کنند.

 وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مردم توجه به مباحث دینی در شهر است گفت: مسجدی در اصفهان نیست که از کمک های شهرداری بی بهره باشد. البته در تمامی این برنامه ها همه مردم باید مدیریت شهری را نقد کرده و پیشنهاد خود را به شهرداری برسانند زیرا شهرداری بخشی از مردم است.

رییس شورای شهر اصفهان در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به اینکه مدیریت شهری به فکر بهبود اوضاع کسب و کار مردم است گفت: بخشی از این موضوع در توسعه زیرساخت های گردشگری شدنی است البته در این حوزه اقداماتی انجام شده است.

معین افزود: همچنین ساخت مکان های تفریحی هم نقش مهمی در این میان دارد که از جمله آنها به ساخت آکواریوم می توان اشاره کرد. باغ گلها، شهر رویاها، کوه نخودی، شاه دژ، تله کابین و تله سیژ و سایر مراکز تفریحی نیز از دیگر امکاناتی است که به کسب و کار شهروندان کمک می کند.

وی بیان کرد: در این دوره از شورای شهر به دنبال این هستیم تا سرمایه های فکری را هم به کار گیریم، هرساله در کنکور های سراسری تعداد زیادی از نخبگان شهر رتبه های برتری را کسب می کنند که باید امکان بروز استعداد های خود و تبدیل فکر خود به ثروت را داشته باشند از این رو شورای شهر به کمک شهردار زمینه ای را فراهم کرده که تیم های دانش بنیان بتوانند به خوبی تولید ثروت کنند.

تسهیل قوانین ساخت و ساز برای توسعه گردشگری

رییس شورای شهر گفت: البته در این میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک های علمی و فناوری هم نقش مهمی دارند اما مدیریت شهری با تشکیل «ستاد توسعه کارآفرینی» این مهم را به جد دنبال می کند.

معین با اشاره به اینکه مدیریت شهری امکانات ویژه ای برای توسعه گردشگری انجام داده بیان کرد: هتل های جدیدی که ساخته می شود چه برای فضای اقامتی چه در فضای تجاری از پرداخت عوارض تراکم و تجاری در شهر اصفهان معاف هستند، همچنین در بافت های تاریخی و بناهای تاریخی هم اگر طرح از سوی سازمان میراث فرهنگی تایید شود، کسر پارکینگ در این طرح ها نخواهد بود.

وی افزود: همچنین تسهیلاتی برای عبور و مرور و عدم دریافت معوقات و سایر تسهیلات در نظر گرفته شده است و توسعه فضای تاریخی نیز بدون اخذ نوبت انجام می شود.

رییس شورای شهر با بیان اینکه مراکز اقامتی به امکاناتی مانند آشپزخانه و غیره نیازمندند گفت: به چنین ساخت هایی مجوز داده می شود تا آشپزخانه ها و سایر امکانات در ۶۰ درصد فضای اشغالی ساخته شود.

معین گفت: اگر کسی در این زمینه قدم بگذارد هیچ مشکلی از لحاظ قانونی و اداری نخواهد داشت.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به لزوم توسعه حمل و نقل عمومی در شهر اظهار کرد: تا ماه های آینده سرفاصله تردد قطار شهری به حدود ۱۰ دقیقه می رسد، قبل از افتتاح مسیرهای مترو میزان جذب مسافر روزانه  ۲ هزار نفر بود اما پس از ارائه تسهیلات(رایگان کردن مترو از یکم تا ۱۵ فروردین) با ۲۵ هزار نفر مسافر در روز مواجه شدیم.

رییس شورای شهر گفت: اگر پیمانکاران متروی اصفهان سر موعد، پایان کار خود را اعلام کنند و ایستگاه آزادی تا صفه راه اندازی شود، جهش خوبی در این حوزه رخ خواهد داد.

معین تصریح کرد: شهردار اصفهان از مسئولان تعهد گرفته که تمامی کارها را به دقت انجام دهند در مقابل این نوید را هم داده اند که نگران تامین مالی پروژه مترو نباشند.

وی بیان کرد: بهبود محیط زیست هم یکی از برنامه های دیگر است که بخشی از این مهم با نوسازی ناوگان اتوبوسرانی دنبال و بخشی دیگر هم با اجرای طرح مرکز پژوهش های شورا مبنی بر کاهش استفاده از وسایل گرمازا میسر می شود.

کد خبر 324805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.