ضرورت تکمیل پروژه نیمه‌تمام نمایشگاه اصفهان/نمایشگاه از ملزومات اقتصاد پویاست

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به اینکه نمایشگاه یکی از این پنجره های شکسته اصفهان است، گفت: اگر بخواهیم در مسیر توسعه قدم برداریم، باید پروژه نیمه تمام نمایشگاه تکمیل شود و شایسته است این پروژه در اولویت نخست شهرداری و اتاق بازرگانی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا علی یارمحمدیان پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، با اشاره به اینکه اصفهان زمان بسیاری پایگاه اجتماعی، فرهنگی و هم چنین مرکز قدرت سیاسی کشور بوده است، اظهار داشت: این شهر به دلیل وجود دانشمندان و بزرگانی هم چون میرفندرسکی، شیخ بهایی و ... پایگاه علمی و فرهنگی کشور بوده است.

به گفته وی، بناهای فاخر عالی قاپو، بازار بزرگ اصفهان، کاروانسراهای متعدد و ...  از جمله زیرساخت‌های توسعه آن زمان بود و همچنین بازار بزرگ، میدان نقش جهان و بناهای اطراف آن موجب شد که تاجران و تولیدکنندگانی را از هند تا فرانسه به اصفهان کشاند و در میدان نقش جهان بود که ترمه و کریستال در اصفهان تولید و عرضه جهانی شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان زمانی مهد خلاقیت در جهان بود و در طول تاریخ این ذهنیت وجود داشته است، گفت: اما امروز واقع امر این گونه نیست و اصفهان در بیشتر زمینه‌ها گوی و میدان را به رقیبان سپرده است.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان پنجره های شکسته‌ زیادی دارد، افزود: نمایشگاه یکی از این پنجره های شکسته است و هنوز اصفهان نتوانسته نمایشگاهی با استانداردهای جهانی داشته باشد.

یارمحمدیان با اشاره به اینکه اصفهان در زمینه نمایشگاهی نه در سطح منطقه، بلکه در کشور نیز از برخی استان‌ها عقب‌تر است و دارای نمایشگاهی جهانی نیست، تصریح کرد: جهانی شدن نمایشگاه مگر با عزم مسئولان استان، استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر و فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی، اتفاق نخواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه برای اینکه در مسیر توسعه قدم برداریم، باید پروژه نیمه تمام نمایشگاه تکمیل شود و شایسته است این پروژه در اولویت نخست شهرداری و اتاق بازرگانی قرار گیرد، تصریح کرد: از دست دادن فرصت‌های تجاری، اقتصادی، کاهش جایگاه اصفهان در منطقه، از دست دادن منافع توریسم، عدم حمایت از تولید ملی، اشتغال و ... از جمله مواردی است که در صورت تاخیر در تکیمل پروژه نمایشگاه ایجاد می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان، اگر می‌خواهیم اصفهان مرکز مهم اقتصادی باشد باید چشم انداز ما برگزاری نمایشگاه با برند جهانی باشد چرا که اصفهان قابلیت برند شدن نمایشگاهی در منطقه را دارد.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های فوق العاده و تاریخی اصفهان می‌تواند منجر به جذب توریست شود و اصفهان را به یک مرکز نمایشگاهی بزرگ تبدیل کند، اظهار داشت: باید نمایشگاهی با ویژگی‌های جهانی راه اندازی کنیم، جهانی بودن باید چشم انداز شرکت نمایشگاه باشد. با این دیدگاه غرفه داران و بازدیدکنندگان در سطح جهانی ارتقا پیدا می‌کنند، خدمات حرفه‌ای، غرفه سازی، تبلیغات، امور مطبوعاتی، حمل و نقل، بازاریابی، افزایش گردش مالی، قیمت مناسب و ... از مبانی نماشگاه جهانی است.

یارمحمدیان با اشاره به اینکه امنیت ملی کشور در گرو اقتصاد پویا است، خاطرنشان کرد: اقتصاد پویا در گرو کارآفرینی و اشتغال بوده و از ملزومات اقتصاد پویا وجود چنین نمایشگاهی است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود نمایشگاه و استانداردهای جهانی آن می توانیم از توریسم و توریست منتفع شویم و مدت اقامت آنها را در شهر افزایش دهیم، بیان داشت: از جمله فواید صنعت نمایشگاهافزایش تولید، ایجاد رقابت‌ سالم داخلی و خارجی، تبادل اطلاعات و تکنولوژی، گسترش کالا و خدمات و ... است.

کد خبر 324781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.