اکران «هامون» و «درباره الی» در دو دانشگاه اصفهان

جلسات نقد و بررسی دو فیلم «هامون» و « درباره الی» امروز و فردا در دو دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، فیلم «درباره الی» اصفر فرهادی امروز ساعت ۱۶:۳۰ در دانشگاه صنعتی اصفهان نمایش داده می شود و مسعود طهماسبی در پایان فیلم به گفتگو در باب فیلم و تحلیل بررسی آن می نشیند. این همایش را کانون فیلم و عکس صنعتی اصفهان برگزار می کند.

«درباره الی» درباره چند خانواده است که برای تفریح به شمال کشور می روند و غرق شدن یکی از بچه ها در آب حادثه آفرین می شود. اصغر فرهادی جوایز متعدد داخلی و خارجی بسیاری را برای ساخت این فیلم دریافت کرده است.  

همچنین مسعود طهماسبی فردا در نشستی به تماشا و تحلیل فیلم «هامون» داریش مهرجویی می نشیند. این جلسه فردا ساعت ۱۱:۳۰ در دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان و در تالار دکتر ربانی برگزار می شود.

هامون فیلمی اجتماعی و سوررئالیستی است که در سال ۱۳۶۸ ساخته شد. از بازیگران معروف این فیلم می‌توان از خسرو شکیبایی، بیتا فرهی، عزت‌الله انتظامی، فتحعلی اویسی نام برد.

حمید هامون که با همسرش، مهشید، دائم کش‌مکش دارد زندگی کابوس گونهٔ خود را مرور می‌کند. او که مشغول نوشتن رساله‌اش دربارهٔ عشق و ایمان است، در پی دوست قدیمی و مرادش علی عابدینی می‌گردد. خانه و کاشانه را ترک می‌کند و دست به اعمال دیوانه‌واری می‌زند. او در حالتی پریشان، در پی شکایت‌هایش، خود را به امواج دریا می‌سپارد، اما عابدینی او را نجات می‌دهد. همچنین، این فیلم به دغدغه‌های جوانان روشنفکر بعد از انقلاب می‌پردازد؛ میان دنیاخواهی و آرمان‌خواهی. تصویری از آرمان‌خواهی که به‌دلیل حبّ دنیوی (زیبایی و…) در تلاطم است و درمقابل، علی عابدینی فردی که تکلیفش با خودش مشخص است و دنیا را فدای آرمان‌ها و عقایدش کرده‌است. (مهرجویی خود می‌گوید که داستان این فیلم با الهام‌گرفتن از بوف کور صادق هدایت نوشته شده است)/

کد خبر 324722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.