اکران فیلم‌های خارجی در کشور، آری یا نه؟

چند هفته ای از خبر انتشار اکران دوباره فیلم های خارجی در سینما میگذرد و هر کدام از سینماگران به نوبه خود نظر و عقیده ای دارند که در بسیاری از موارد هم با هم هم سو نیست و زاویه دارد.

به گزارش ایمنا، این اختلاف نظرها و سلیقه کار را به جایی رساند که سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث ورود کرد و در باب این صحبت ها گفت: «این موضوع از زوایای مختلف مورد بحث و گفت‌وگو بوده است. موافقان این قضیه می‌گویند فیلم‌های خارجی خوبی در صحنه جهانی وجود دارد و این موضوع به اقتصاد سینما کمک می‌کند و کسانی که تمایل دارند در اوقات فراغت به سینما بیایند تنوع بالایی برای انتخاب دارند.»

صالحی با بیان اینکه منتقدان هم استدلال‌های خود را دارند، گفت: «آنها می‌گویند با توجه به تعداد محدود سالن‌های سینما و اینکه این تعداد سالن کفاف نمایش فیلم‌های تولید داخلی را نمی‌دهد و حتی زمان اکران فیلم‌ها پایین است، نمایش این فیلم‌ها به صلاح نیست.»

معاون سابق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی در این خصوص اعلام کرد: «تعداد زیادی فیلم خارجی را مردم در طول روز می بینند، البته نه روی پرده سینماهای کشور، بنابراین اگر قرار است فیلم های خارجی روز، روی پرده سینماها برود، به عقیده من لازم و ضروری است که با مراقبت های ویژه ای این کار انجام شود.»

حبیب ایل بیگی در بین صحبت هایش از دلالیل ورشکستگی سینمای انقلاب صحبت کرد و علت رکورد سینما را در آن دوره همین ورود بی رویه فیلم های خارجی در سینماها دانست. او گفت آمار مخاطبان سینما حاکی از آن است که مردم فیلم های ایرانی دوست دارند و و باید جلوی ساخت کارهای ایرانی سطح پایین و نازل ایستاد.  

معاون سابق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد در این زمینه استدلال شان این است که فیلم خارجی در مقابل آثار مبتذل که ساخته می شود، شرف دارد! توضیح داد: «در واقع باید صورت مسئله را حل کرد و اجازه ندهیم چنین فیلم های ساخته یا به نمایش در آید. نباید بگذاریم سطح سلیقه مخاطب پایین بیاید، این درحالی است که هم اکنون فیلم های جدی و فاخر فرهنگی ما در مراحل اکران «له» می شوند. در مقابل برخی فیلم های کمدی که استاندارد سینمایی ندارند دیده می شوند، این مهم را باید در وزارت ارشاد و حوزه های شوراها مراقبت کرد و تسلیم فشارها نشویم.»

کد خبر 324663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.