خانه شمشیربازی و آکادمی بسکتبال در شرف افتتاح است/ عذرخواهی مدیرکل از یک خبرنگار

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: پروژه‌هایی نظیر خانه شمشیربازی و آکادمی بسکتبال اصفهان به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست خبری محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به مناسبت هفته تربیت بدنی، عصر امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه اصفهان، در سالن کنفرانس ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شد.

محمد سلطان‌حسینی در ابتدای این نشست اظهار کرد: حدود ۱۲ سال پیش حتی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شده بود.

وی ادامه داد: پس از تغییرات در الزامات AFC و بازدید نمایندگان AFC از ورزشگاه در هفت تا هشت نوبت نیاز به تغییراتی اساسی احساس شد، ضمن اینکه نمی‌توانستیم ورزشگاه را خراب کنیم و از نو بسازیم.

سلطان‌حسینی افزود: منابع را فولاد مبارکه سپاهان تأمین می‌کرد و در بخش ساخت، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور، اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان و استانداری ورود پیدا کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: باید نزدیک به ۵۰ هزار تن ورق آهن با ضخامت ۳ و نیم سانتی‌متر از چین یا اوکراین وارد می‌کردیم که برای این کار حدود ۲ هزار تریلی نیاز بود که برای هر کدام پروژه نزدیک به ۶ ماه به تعویق می‌افتاد.

وی گفت: در هفته تربیت‌بدنی ده‌ها پروژه ورزشی از جمله آکادمی بسکتبال، خانه شمشیربازی و چندین استخر در شهرهای مختلف از جمله نجف‌آباد و شاهین‌شهر، چندین مجموعه ورزشی چند منظوره و ۱۵ زمین چمن مصنوعی افتتاح خواهد شد. در هفته گذشته نیز ۲۴ خانه ورزش روستایی در شرق اصفهان و شهرستان‌های فلاورجان، مبارکه و شهرضا افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

برگزاری مسابقات چهارجانبه فوتسال در سالن ۲۵ آبان

سلطان‌حسینی اشاره کرد: با رایزنی‌های انجام گرفته است، مسابقات چهارجانبه فوتسال آذرماه در سالن ۶ هزار نفری ۲۵ آبان نقش‌جهان برگزار می‌شود.

سلطان‌حسینی با اشاره به اینکه با توجه به شاخص‌های ارزیابی عملکرد توفیقات خوبی در چند سال اخیر نصیب ورزش استان اصفهان شده است، گفت: با توجه به محدودیت‌های مالی توانسته‌ایم در ۲ سال اخیر خیران را به حوزه ورزش وارد کنیم و پروژه‌های خوبی از جمله خانه شمشیربازی، پیست موتورسواری و اتومبیلرانی که حدود ۷ میلیارد هزینه صرف این پیست شده توسط خیران ورزشیار در حال ساخت است که به زودی نیز افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. شاه‌ماهی‌ پروژه‌های کشور نیز ورزشگاه نقش‌جهان بود که با هماهنگی که در استان به وجود آمد، به بهره‌برداری رسید و اکنون نزدیک به ۴۰ نفر به صورت شبانه‌روزی از این پروژه نگهداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: زمانی که وارد اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان شدم ۳۲۸ پروژه ناتمام در استان وجود داشت که در حال حاضر تقریباً نیمی از آن‌ها به اتمام رسیده است. در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها استخر احداث شده است. در شهرستان کاشان و فلاورجان که استخر وجود نداشت، اکنون استخرهای استاندار راه‌اندازی شده است و استخرهای شهر اصفهان نیز تعمیر شده است.

نمی‌توانیم یک ریال در ورزش حرفه‌ای هزینه کنیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در مورد اینکه چرا شهر اصفهان نباید نماینده‌ای در لیگ برتر والیبال مردان داشته باشد و نماینده اصفهان در لیگ برتر تحت پوشش اسپانسر کاشانی قرار بگیرد گفت: استان اصفهان سال گذشته ۳ هزار ۵۰۰ ورزشکار قهرمان در حوزه‌های ملی، آسیایی، جهانی و بین‌المللی داشته که هر کدام از آنها مطالباتی از اداره‌کل ‌ورزش و جوانان استان اصفهان دارند که البته مطالبات آنها به حق هم هست.

وی افزود: وظیفه اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان و همه استان‌ها سیاست‌گذاری در ورزش است و نمی‌توانیم یک ریال در ورزش حرفه‌ای هزینه کنیم؛ چه فوتبال باشد و چه والیبال.

قانون هزینه‌کرد یک درصد از بودجه ادارات استان در ورزش دیگر وجود ندارد

سلطان‌حسینی با بیان اینکه ۲ سال است عضو هیأت مدیره باشگاه سپاهان است، خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌های مالی و موانع قانونی که بر سر راه حمایت از تیم‌ها در لیگ برتر وجود دارد اما امسال رشته‌های مثل ووشو، والیبال نشسته، سه‌گانه، تیر و کمان، بسکتبال، کبدی و بدمینتون با خواهش ما جزو رشته‌های تحت پوشش باشگاه سپاهان قرار گرفت اما متأسفانه به دلیل محدودیت‌های مالی بیشتر باشگاه‌های کشور دچار مشکل شده‌اند. حتی قانون هزینه‌کرد یک درصد از بودجه ادارات استان در ورزش هم دیگر وجود ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان بیان کرد: از نظر من رشته ووشو و والیبال فرقی نمی‌کند اما متأسفانه قیمت والیبالیست‌ها بسیار بالا رفته و هزینه یک تیم والیبال لیگ برتری کمتر از یک تیم فوتبال نیست که باشگاه‌ها از عهده آن برنمی‌آیند.

وی اذعان کرد: زمانی که وارد اداره‌کل شدم ۴۰۰ باشگاه به ثبت رسیده بود اما در حال حاضر بیش از هزار و ۲۰۰ باشگاه ثبت شده وجود دارد که در اصل ۸۰۰ باشگاه به تعداد این باشگاه‌ها اضافه شد.

سلطان‌حسینی در مورد دادن سالن‌ها به هیأت‌های ورزشی به صورت تخصصی گفت: از نظر قانونی این امکان وجود ندارد که سالن‌های ورزشی را تنها در اختیار هیأت‌های مخصوص خود قرار بدهیم و هیأت‌های ورزشی باید در شرایطی مساوی در مزایده سالن‌ها شرکت کنند. در حال حاضر نیز خانه‌های ورزشی اختصاصی مانند خانه هندبال، ووشو، بدمینتون و ... در اختیار همان رشته است.

نمی‌توانیم به کسی بگوییم در انتخابات هیأت‌ها شرکت نکند

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در مورد دلیل برگزار نشدن مجمع انتخاباتی هیأت ورزش همگانی استان اصفهان که نزدیک به ۲ سال است بدون رئیس اداره می‌شود و اینکه برگزار شدن انتخابات با همان ترکیب کاندیداهای قبلی که به نظر می‌رسید انگیزه ثبت‌نامشان سیاسی بوده، کار درستی نیست تصریح کرد: ‌می‌توانیم به افراد بگوییم در انتخابات هیأت‌های ورزشی شرکت کنند اما نمی‌توانیم به کسی بگوییم شرکت نکند و افراد سیاسی و غیرسیاسی حق کاندیدا شدن در انتخابات هیأت‌های ورزشی را دارند.

وی اضافه کرد: آخرین بار حدود دو، سه ماه گذشته نامه درخواست برگزاری مجمع انتخاباتی این هیأت را به فدراسیون همگانی فرستاده‌ایم. در حال حاضر نیز تمام فعالیت‌های این هیأت طبق برنامه‌های فدراسیون زیر نظر اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان در حال انجام است.

سلطان‌حسینی در مورد انتقاد یکی از خبرنگاران پیشکسوت در مورد کشمکش رسانه‌ای ۲ باشگاه اصفهانی بر سر مبلغ اجاره ورزشگاه نقش‌جهان و فولادشهر گفت: طی جلساتی که با ۲ باشگاه و هیأت مدیره برگزار شد، قرار شد همان مبلغی که سپاهان برای اجاره ورزشگاه فولادشهر به ذوب‌آهن پرداخت می‌کرد را ذوب‌آهن برای اجاره نقش‌جهان به باشگاه سپاهان پرداخت کند و این موضوع خوشبختانه حل شد.

در حاشیه:

* مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ابتدای این نشست و پس از ارائه توضیحاتی کوتاه، خبرنگاران را به رختکن‌ها و کاسه ورزشگاه نقش‌جهان برد و توضیحاتی در مورد وضعیت چمن ورزشگاه و ... ارائه کرد تا علامت سوالی که پیش از برگزاری این نشست در ذهن برخی خبرنگاران در مورد چرایی برگزاری نشست مدیرکل در ورزشگاه نقش‌جهان به وجود آمده بود، از بین برود.

* در بخش پایانی این نشست ۲ تن از خبرنگاران شبکه خبر که در روز افتتاحیه ورزشگاه نقش‌جهان گزارشی انتقادی از وضعیت نصب صندلی‌های طبقه دوم تهیه کرده بودند، نسبت به اظهارنظر مدتی پیش سلطان‌حسینی در حاشیه مجمع هاکی استان در مورد اندازه دور کمر این خبرنگاران که موجب دلخوری ورزشی‌نویسان اصفهان شده بود واکنش نشان دادند. یکی از این خبرنگاران ابتدا از مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست که توضیح دهد اندازه دور کمر یک خبرنگار چه تأثیری در تهیه خبر او دارد و سپس توضیح دهد کدام بخش آن گزارش در روز افتتاحیه نقش‌جهان کذب بوده است. خبرنگار دوم نیز به سابقه گزارش‌های خود از ورزشگاه نقش‌جهان در سال‌های گذشته اشاره کرد.

سلطان‌حسینی در پاسخ با بیان اینکه در پروژه نقش‌جهان به دنبال مطرح کردن خود نبوده است، وضعیت ورزشگاه در روز افتتاحیه و دلیل فیکس نشدن صندلی‌های طبقه دوم را توضیح داد و با آوردن یک مثال از خبرنگاران مذکور خواست ابتدا نقاط قوت پروژه و اقدامات انجام شده را در گزارش‌های خود بیاورند و در کنار آن به نقاط ضعف هم بپردازند. سپس به خبرنگاران توصیه کرد اهل ورزش باشند و اگر روزی هم دیدند اندازه دور کمر او بیشتر شده، به وی تذکر دهند.

البته مدیرکل ورزش و جوانان استان با گفتن این جمله که «اگر شما بابت این صحبت از من ناراحت هستید و به خبرنگاری اسائه ادب شده است، از شما عذرخواهی می‌کنم» به این موضوع پایان داد.

کد خبر 324637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.