کلاهبرداری میلیاردی با ترفند ارائه مدرک دیپلم

رییس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای که با ترفند ارایه مدرک دیپلم مبلغ سه میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ "ستار خسروی" اظهار داشت: در پی دریافت چندین مورد شکایت مبنی بر اینکه مدیر آموزشگاهی جهت ثبت‌نام و برگزاری کلاس از متقاضیان مدرک دیپلم مبالغی پول دریافت و سپس متواری شده، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند مخفیگاه این فرد را پیدا و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند. سرهنگ خسروی بیان داشت : این فرد با راه‌اندازی دو موسسه آموزشی اقدام به ثبت‌نام متقاضیان دیپلم در رشته‌های مختلف کرده بود و از هر متقاضی مبلغ ۱۰ الی ۲۰ میلیون ریال وجه نقد دریافت و آموزشگاه را تعطیل و متواری شده بود.

این مقام انتظامی اذعان نمود: برابر مدارک به‌دست‌آمده تاکنون سه میلیارد ریال کلاه‌برداری این افراد از شهروندان کشف‌شده و دیگر ابعاد پرونده در حال بررسی است. سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه این فرد در شهرستان‌های استان اصفهان و حتی چند استان دیگر نیز به این شیوه کلاهبرداری کرده تصریح کرد : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رییس آگاهی اصفهان در پایان از شهروندان خواست، اگر به این شیوه از آنان کلاه‌برداری شده می‌توانند به پلیس آگاهی اصفهان واقع در خیابان قائمیه مراجعه و شکایت کنند.

کد خبر 324592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.